معاون فرهنگ تبلیغات اسلامی استان ایلام از اعزام ۶۰ نفر از روحانیون در ایام اربعین به مهران خبر داد.
کد خبر: ۵۱۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 28 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین حشمت الله رستمی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان سال گذشته معرفی و منصوب شده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به مسوولیت  کمیته فرهنگی تاکنون ۴ جلسه فرهنگی آموزشی با حضور دستگاه های فرهنگی در محل سالن جلسات سازمان تبلیغات برگزار شده است در این جلسات دستگاه های مختلف برنامه های مختلفی را برای ارائه به زا یرین اباعبدالله الحسین(ع) تدارک دیده اند.
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات  اسلامی استان گفت: از جمله این برنامه ها برگزاری سوگواره شین با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی حوزه هنری ارشاد اسلامی و دانشگاه ایلام و برگزاری برنامه های شب شعر در شهرستان ، برگزاری تعزیه در شهر مهران و دیگر شهرستان های استان،  توزیع بسته های فرهنگی و مسائلی از این قبیل است.
 
وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان دبیرخانه کمیته فرهنگی برنامه های را برای خدمات رسانی به زایرین عتیات عالیات در دست اقدام دارد از جمله راه اندازی و ایجاد ۱۰ ایستگاه فرهنگی، توزیع بیش از ۸۰۰ هزار بسته فرهنگی شامل بروشور کتابچه چفیه پیشانی بند و اهدا پرچم به زائران است، همچنین اعزام ۶۰ نفر از روحانیون در ایام اربعین به منظور پوشش تبلیغی فضای اربعین در شهر مهران و دیگر شهرستان ها است.
 
آمادگی ۵۰مسجد برای اسکان
 
رستمی با اشاره به دیگر برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی استان برای خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات گفت: راه اندازی ایستگاه های پاسخگویی به شبهات احکام شرعی، تولید اپیکیشن اربعین با عنوان از مهران تا کربلا که دارای قابلیت های آموزشی تبلیغی شامل ادعیه نقشه راه و تمامی مایحتاج فرهنگی زائرین که به صورت رایگان از طریق فضای مجازی در اختیار عموم مردم ایران قرار گرفته است همچنین جانمایی هیئت مذهبی،  همکاری با کمیته مشارکت ها در اسکان به وسیله هیئت مذهبی و مساجد به گونه ای که بیش از ۵۰ مسجد در شهر ایلام و شهر مهران است.
 
وی افزود: این مساجد با همکاری هیات مذهبی به صورت شبانه روزی آمادگی اسکان و پذیرایی زائرین را دارند همچنین برگزاری جشنواره خاطره نویسی فیلم و عکس اربعین که با مشارکت دستگاههای فرهنگی بعد از اربعین برگزار خواهد شد./م

مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار