سرپرست فرمانداری نمین:
سرپرست فرمانداری نمین از عدم تحقق وعده مسوولان در رفع مشکلات آب عنبران انتقاد کرد.
کد خبر: ۵۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ 22 June 2015

به گزارش ایرنا، بخشعلی لطیفی در نشست با معاونان شرکت آب منطقه ای اردبیل در خصوص بررسی مشکلات آب بخش عنبران ، تامین آب آشامیدنی اهالی روستاهای تابعه این بخش را از ضروریات ذکر کرد و گفت: در حالیکه مسوولان طی جلسات و بازدید های مختلف ، از افتتاح پروژه آبرسانی نمین به عنبران همزمان با سوم خرداد امسال خبر داده بودند ، تاکنون اقدامی در این مورد صورت نگرفته است.

او با اشاره به بحران بی آبی در روستاهای تابعه بخش عنبران ، روند اجرایی مجتمع آبرسانی وحدت برای تامین آب شرب پنج روستای این بخش را غیر قابل قبول توصیف کرد و خواستارتسریع در اتمام این پروژه ها شد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای اردبیل هم علت عدم موفقیت این شرکت در اتمام پروژه آبرسانی نمین به شهر عنبران و افتتاح آن را ، تامین نشدن اعتبار30 میلیارد ریالی این پروژه ذکر کرد و گفت: به خاطر نبود منابع مالی ما تاکنون توانسته ایم فقط شش و نیم کیلومتر خط انتقال آن را اجرایی کنیم که 30 درصد پیشرفت فیزیکی آن را شامل می شود.

هدایت وثیق افزود: دکتر محمد باقرنوبخت ، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در سفر سال گذشته خود به شهر عنبران ، از اختصاص 135 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سد عنبران و پروژه آبرسانی نمین به عنبران خبر داده بود ، که تاکنون تخصیص نیافته است .

او افزود: پیشرفت 30 درصدی طرح آبرسانی نمین به عنبران هم با اختصاص 11 میلیارد ریال اعتبار استانی تحقق پیدا کرده است .

وثیق در ادامه با اشاره به ضرورت اجرای سد ننه کران برای تامین آب صنعتی مورد نیاز در منطقه ویژه اقتصادی نمین ، از نیاز این پروژه به پنج میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای عملیاتی شدن خبر داد و خواستار تامین و اختصاص این مبلغ از سوی فرمانداری نمین شد.

بهروز بابا نژاد بخشدار عنبران هم وضعیت آب آشامیدنی روستاهای بخش عنبران را در فصل تابستان بحرانی اعلام کرد و با بیان اینکه اجرای سد عنبران عملا در حد صفر است ، خواستار پیگیری نمایندگان مجلس در مورد تخصیص اعتبار این پروژه و همچنین ایجاد تسریع در تکمیل مجتمع آبرسانی وحدت در جهت حل مشکل آب شرب اهالی روستاهای بخش عنبران شد.

عنبران از توابع شهرستان نمین در شرق اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار