مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه از زائرین اربعین خواست برای دریافت ویزا به هیچ وجه به دفاتر غیرمجاز مراجعه نکنند.
کد خبر: ۵۱۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 23 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حامد دارابی ، با بیان اینکه از 27 شهریور عملیات صدور ویزای اربعین توسط کنسولگری عراق در استان کرمانشاه آغاز شده، گفت: ویزای زائرین استانهای کرمانشاه، کردستان و لرستان توسط این کنسولگری صادر می شود.

وی افزود: تاکنون 5500 ویزا برای زائرین این سه استان تحت  سامانه سماح صادر شده که 4300 مورد آن مربوط به زائرین استان کرمانشاه است.

دارابی با بیان اینکه  ویزای زائرین اربعین در کوتاهترین زمان ممکن و ظرف 24 ساعت صادر می شود، گفت: البته طی چند روز اخیر بدلیل مشکلاتی که در سامانه ایجاد شده بود مقداری این زمان طولانی تر شد، اما از امروز کار سرعت می گیرد.

وی از زائرین اربعین خواست برای تهیه ویزا به دفاتر غیرمجاز مراجعه نکنند و افزود: افراد در صورت مراجعه به این دفاتر جهت صدور ویزا هم متحمل هزینه بیشتری می شوند و هم از دریافت خدمات بیمه ای و درمانی در کشور عراق محروم خواهند شد.

دارابی از برخورد با دفاتری که بصورت غیرمجاز اقدام به صدرو ویزا می کنند هم خبر داد و گفت: تاکنون به 12 دفتر اخطار داده و دو مکان را پلمب کرده ایم.

دارابی افزود: در استان 17 دفتر مجاز صدور ویزای اربعین داریم و اخیرا جهت تسهیل در کار چهار دفتر موقت دیگر ایجاد کردیم که در این دفاتر صدور ویزا تحت سامانه سماح صورت می گیرد.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه  مبلغ قانونی جهت صدور ویزای اربعین را 199 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: چنانچه افراد ثبت نام اولیه را نیز در این دفاتر انجام دهند دو هزار تومان به این مبلغ اضافه می شود و دفاتر حق دریافت هیچ وجه دیگری را ندارند.

دارابی از زائرین اربعین خواست صدور ویزا را به روزهای نزدیک به اربعین موکول نکنند و اظهار کرد: با توجه به اینکه ویزای صار شده سه ماه مهلت دارد، از زائرین تقاضا داریم از هم اکنون برای دریافت ویزا اقدام کنند.

وی  با بیان اینکه برخی ممکن است به این خیال که در روزهای نزدیک اربعین شرط داشتن ویزا برای سفر به عتبات عالیات لغو شود از دریافت ویزا امتناع کنند، گفت: طبق اعلام مسئولین دو کشور داشتن ویزا برای سفر به عتبات عالیات الزامی است و  اگر شخصی بدون داشتن ویزا به عراق سفر کند به سه سال حبس محکوم می شود.

دارابی در ادامه گفت: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، مرز خسروی از پنجم آبان به روی زائرین اربعین باز می شود و زائرینی که ویزا دارند می توانند از این مرز تردد کنند.

وی افزود: زائرینی که با خودروی شخصی به سمت مرز خسروی می آیند باید خودروی خود را در پارکینگ های آماده شده در نزدیکی قصرشیرین پارک کرده و از آنجا با 270 دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده بصورت رایگان به سمت مرز خسروی بروند.

وی هزینه در نظر گرفته شده به ازاء هر شب توقف در پارکینگ های قصرشیرین را برای خودروهای سبک پنج هزار تومان و برای خودروهای سنگین 20 هزار تومان اعلام کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار