مدیرکل دامپزشکی استان یزد از ممنوعیت عرضه طیور زنده در سطح شهر یزد و دیگر شهرهای استان به منظور جلوگیری از شیوع بیماری خبر داد.
کد خبر: ۵۱۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ 23 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»علی‌اکبر حدادزاده با تاکید بر اینکه با هر گونه عرضه طیور زنده در سطح شهر برخورد قانونی صورت می گیرد، اظهار داشت: عرضه طیور که به صورت زنده و توسط خودروهای غیرمجاز و فاقد مجوز در نقاط مختلف شهر عرضه می شوند، غیربهداشتی است.

وی بیان کرد: عرضه این طیور می تواند منجر به شیوع انواع بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام شده و علاوه بر به خطر انداختن امنیت غذایی و سلامت عمومی شهروندان باعث به خطر افتادن سرمایه طیور استان شود.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد تاکید کرد: بر همین اساس با هر گونه عرضه طیور زنده در سطح شهر برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی افزود: به دلیل اهمیت موضوع، در صورت مشاهده یا گزارش عرضه طیور زنده در سطح شهر بنابر قوانین سازمان دامپزشکی، طیور توقیف و معدوم شده و ضمن انتقال خودرو به شهرداری، عاملان فروش غیرمجاز طیور نیز برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع می شوند.

حدادزاده با اعلام شماره تلفن ۱۵۱۲ از همشهریان استان یزد خواست: ضمن پرهیز از خرید هرگونه طیور زنده غیر مجاز از افراد بدون مجوز و خودروهای دوره گرد، موارد تخلف را با این شماره در میان بگذارند.

وی اظهار امیدواری کرد: مردم همچون گذشته نسبت به مشارکت در امر پیشگیری از بیماری‌های مشترک میان انسان و دام اقدام کنند و همکاری‌های لازم را در این زمینه با دامپزشکی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار