سرپرست سازمان تعاون روستایی استان اردبیل گفت: آهنگ خرید گندم از کشاورزان این استان مطلوب است.
کد خبر: ۵۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 21 June 2015

 به گزارش ایرنا، غلامرضا میرزا حسینی افزود: تاکنون 96 هزار تن گندم از گندم کاران شهرستان های گرمی ، بیله سوار و پارس آباد توسط مدیریت های مربوطه خریداری شده و در مجموع عملیات خرید در 19 کد محلی و غله انجام می شود.

او اظهار کرد: گندم حمل شده از مزرعه برای خرید با آرامش کامل در صفوف منظم به صورت آنی خرید می شود و از این بابت گندم کاران نگرانی نداشته باشند.

وی گفت: بر اساس آیین نامه خرید تضمینی گندم رطوبت زیر 14 درصد اصلی ترین عنصر خرید بوده و گندم کاران باید از تحویل محموله گندم با رطوبت بالاتر از 14 درصد خودداری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظیفه مندی این مدیریت در کنار خرید گندم به خرید تضمینی جو نیز اشاره کرد و افزود: در سه شهرستان یاد شده 13 هزار و 570 تن جو خریداری شده است.

امسال میزان تولید گندم در استان اردبیل به بیش از 700 هزار تن می رسد که از این میزان حدود 550 هزار تن مازاد بر نیاز کشاورزان است.

بیشترین سطح زیر کشت و تولید گندم مربوط به شهرستان های شمال استان شامل پارس آباد ، بیله سوار و گرمی است که با توجه به افزایش تعداد کمباین ها در چند سال گذشته زمان برداشت کل محصول گندم در برخی از این شهرستان ها حتی به کمتر از 20 روز کاهش یافته و در این فاصله اندک مراکز خرید باید با تمام ظرفیت و به صورت شبانه روزی در خدمت کشاورزان هستند.

برداشت گندم در استان اردبیل از اول خرداد آغاز شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار