مدیرکل ثبت ‌اسناد و املاک استان ایلام عنوان کرد:
زمین‌خواری و تعدی به حریم اراضی ازجمله تخلفات متداولی است که در جامعه ما به‌وفور رخ می‌دهد و همین امر باعث شده تا سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور به‌عنوان متولی کاداستر در کشور و برنامه‌ریزی برای ثبت نوین، نظامی در نظرگیرد تا این تخلفات در سطح محاکم کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۵۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 21 June 2015
مدیرکل ثبت‌اسناد ایلام گفت: اجرای کامل کاداستر به قطع شدن دست متصرفان اراضی ملی می‌انجامد.

وی با تأکید بر اینکه طرح کاداستر از ضروریات توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نیز ابزار فنی، حقوقی، اطلاعاتی و زیربنایی ھر کشور است، افزود: با توجه به ظرفیت ھای پیش‌بینی‌شده، کاداستر و مکانیزه‌ھایی که در این طرح موجود است، اجرای کاداستر یکی از مھم‌ترین راھکارھا برای مقابله با زمین‌خواری است. 

افشین بابیان اینکه کاداستر، قطع کننده دست متجاوزان از اراضی ملی و منابع طبیعی است، خاطرنشان کرد: اگر طرح کاداستر در حوزه اراضی ملی، بستر رودخانه‌ها و حریم سد‌ها توسط امور آب در اختیار ثبت‌اسناد قرار دهد به‌راحتی می‌توان از سوءاستفاده‌های سودجویان جلوگیری کرد.

‌مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان با اشاره به اینکه اگر بین دستگاها اجرایی تعامل و یکسان‌سازی اطلاعات به وجود بیاید قطعاً تعارضات ناشی از عدم وجود اطلاعات و نقشه‌های utm که وجود دارد از بین خواهد رفت، افزود: این دستگاه با استفاده از طرح جامع کاداستر بخصوص در حوزه اراضی ملی، بستر رودخانه‌ها و حریم سد‌ها در صورت ورود اطلاعات دستگاهای ذبربط قادر خواهد بود که در بحث تثبیت مالکیت‌، اختلافات ملکی را به‌صورت خطای صفر از بین ببرد و املاک دولت را به دولت برگرداند.

وی ادامه داد: تمام امور ثبتی اسناد مالکیت در استان با استفاده از طرح نقشه کاداستر صورت می‌گیرد و در چند سال اخیر سازمان ثبت به سمت مکانیزه و سیستمی‌شان حرکت مطلوبی آغاز کرده و تمامی برنامه‌ها در جهت مرتفع کردن مشکلات و تعارضات که قبلاً مدیریت نمی‌شد تدوین و بروز رسانی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار