بعد از زولبیا و بامیه و آب لیمو
فرماندار شهرستان کرج با تشکیل جلسه فوق العاده‌، وضعیت آنفولانزای مرغی را در استان البرز مورد بررسی قرار داده و تاکید کرده است که شهروندان از خرید مرغ‌های بومی تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.
کد خبر: ۵۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 20 June 2015
به گزارش تابناک البرز: طی روزهای اخیر اخبار نگران کننده ای درباره کیفیت محصولات برخی از کارخانه های تولید آب لیمو منتشر و به مردم توصیه شد که این محصولات را مصرف نکنند.
از سوی دیگر با وجود افزایش تقاضا برای زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان، سازمان ملی استاندارد ایران در اطلاعیه‌هایی به تولیدکنندگان زولبیا و بامیه نسبت به هرگونه تولیدات غیراستاندارد در این محصولات هشدار داد.
در این اطلاعیه ها آمده است، تولیدکنندگان موظف هستند برای تولید  زولبیا و بامیه از روغن‌های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردن که در مقابل حرارت دارای مقاومت بالایی است استفاده کنند در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
بر اساس این گزارش، سازمان ملی استاندارد ایران در این اطلاعیه همچنین ضمن اخطار به تولیدکنندگان غیرمجاز، خواستار استفاده از روغن‌های دارای نشان استاندارد برای تولید زولبیا و بامیه شد.
این اطلاعیه ها پس از آن منتشر شد که برخی از شهروندان نسبت به کیفیت این محصول معترض بوده و اعتراض آنها رسانه ای گردید.
حال خبرهای رسیده حاکی از آن است که فرماندار شهرستان کرج با تشکیل جلسه فوق العاده‌ای با معاونین سازمان دامپزشکی استان البرز وضعیت آنفولانزای مرغی را در استان البرز مورد بررسی قرار داده و تاکید کرده است که شهروندان از خرید مرغ‌های بومی تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.
محمد تقی ایرانی گفته است: در این جلسه مقرر شد با توجه به شیوع آنفولانزای مرغی که استان مازندران و شهرستان چالوس را آلوده کرده تمهیدات لازم برای کنترل ورود مرغ‌های بومی به استان البرز اندیشیده شود.
به گفته وی در این راستا مقرر شد تا با هماهنگی نیروی انتظامی هرچه سریع‌تر واحد قرنطینه در جاده چالوس مستقر شود.
ایرانی از شهروندان البرزی درخواست کرد تا با مأموران دامپزشکی همکاری کرده و از هرگونه خرید مرغ بومی خارج از نظارت سازمان دامپزشکی تا اطلاع ثانونی خودداری نمایند.
وی افزود: با عاملین خرید و فروش مرغ‌های بومی در داخل شهر توسط عوامل شهرداری و نیروی انتظامی با نظارت سازمان دامپزشکی به صورت جدی برخورد خواهد شد.
فرماندار کرج با ذکر این موضوع که استان البرز قطب تولید تخم مرغ کشور است و در صورت شیوع این بیماری صنعت تخم مرغ کشور با بحران روبه‌رو خواهد شد، از دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی درخواست کرد در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده و نسبت به جلوگیری از شیوع آنفولانزای مرغی در استان البرز طرح ملی اجرا کنند.
در این جلسه، همچنین معاونین سازمان دامپزشکی استان، امکانات این شبکه را محدود اعلام کرده درخواست اعتبارات و تجهیزات لازم و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در استان برای جلوگیری از ورود آنفولانزای مرغی به استان شدند.
در پایان مقرر شد همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط سریعاً بر اساس وظایف محوله نسبت به موضوع اقدام نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار