مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه همه ساله برداشت انگور از باغات ملایر از 15 شهریور ماه شروع و تا نیمه دوم مهرماه ادامه دارد گفت: از میزان برداشتی انگور شهرستان مقادیری به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود و مقداری نیز به فرآورده‌هایی نظیر شیره، مویز، باسلوق و کشمش تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۵۰۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 04 October 2017
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از تولید سالانه بیش از 40 هزار تن کشمش در ملایر خبر داد.

به گزارش فارس؛ غلامحسین تقوی با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار هکتار از باغات شهرستان ملایر زیر کشت انگور است اظهار کرد: سالانه بیش از 220 هزار تن  انگور از باغات شهرستان ملایر برداشت می‌شود.

وی با اشاره به شهرت جهانی انگور و کشمش ملایر بهترین نوع انگور ملایر را سفید بی‌دانه دانست افزود: انگور عسگری، یاقوتی و فخری، صاحبی، شاهانی و خلیلی از دیگر انواع انگور کشت‌شده در تاکستان‌های ملایر است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه همه ساله برداشت انگور از باغات ملایر از 15 شهریور ماه شروع و تا نیمه دوم مهرماه ادامه دارد گفت: از میزان برداشتی انگور شهرستان مقادیری به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود و مقداری نیز به فرآورده‌هایی نظیر شیره، مویز، باسلوق  و کشمش تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش  از 60 درصد انگور تولیدی ملایر به کشمش تبدیل می‌شود گفت: همه ساله حدود 40 تا 45 تن کشمش در ملایر تولید و صادر می‌شود.

تقوی  با اشاره به اینکه کشمش ملایر میزان قابل توجهی از صادرات استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: کشمش ملایر به کشورهای مختلف اروپایی و عربی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل سرمازدگی شاهد کاهش تولید انگور و کشمش در ملایر بودیم افزود: این میزان 10 تا 20 درصد کاهش دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر یکی از عمده مشکلات کشمش ملایر را فرآوری و بسته‌بندی آن دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشمش و انگور ملایر از کیفیت بالایی برخوردار است ضرورت دارد از روش‌های بازارپسند در بسته‌بندی کوچکتر این محصول استفاده شود تا بتوانیم جایگاه کشمش ملایر را در بازار صادرات و رقابت با سایر کشورها حفظ کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار