مدیرکل اموراجتماعی استانداری ایلام
مبنا قرار دادن تعداد پرونده های تشکیل شده برای اثبات جرم خیز بودن استان ایلام صحیح نیست، چرا که عمده افراد در دادگاه ها و محاکم قضایی تبرئه می شوند.
کد خبر: ۵۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰ 20 June 2015

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام با اشاره به درج اخباری مبنی بر اینکه ایلام جرم خیزترین استان کشور است، گفت: تشکیل پرونده های قضایی دلیلی بر جرم خیز بودن این استان نیست

وی اظهار کرد: ضمن اینکه مجرم و متهم از نظر حقوقی تفاوت های زیادی دارند و مجرم به کسی اطلاق می شود که جرم وی در محاکم قضایی اثبات شده باشد.

مدیرکل اجتماعی استانداری ایلام یادآور شد: جرایم سازمان یافته و خشن به هیچ عنوان در استان ایلام وجود ندارد و عمده پرونده های تشکیل شده حقوقی بوده و مربوط به اختلافات ملکی است.

مهرعلیزاده تاکید کرد: زیاد بودن پرونده های ورودی استان ایلام با وجود جمعیت کم به دلیل اختلافات بین مردم بر سر مالکیت زمین و موارد دیگر است و جنبه کیفری ندارد.

وی ادامه داد: تشکیل پرونده جنبه های مثبت نیز دارد و نشان از قانون گرایی مردم این استان است.

مدیرکل اجتماعی استانداری ایلام گفت: اعلام این مطلب در حالی است که در پیمایش وزارت کشور ایلام رتبه دوم وجود امنیت و احساس امنیت در کشور را کسب کرده است و جزو امن ترین استان های کشور محسوب می شود.

مهرعلیزاده اضافه کرد: این مساله به هیچ عنوان واقعیت ندارد و تبعات منفی بسیاری برای استان شیعه نشین و شهیدپرور ایلام خواهد داشت.

به گزارش ایرنا رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه هفته گذشته در نشست خبری ایلام را با تشکیل هشت هزار و 200 پرونده جرم خیز ترین استان کشور عنوان کرده بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار