حاشیه نگاریهای تابناک ایلام از مراسم تودیع ومعارفه استاندارایلام
سوای از صحبتهای سخنرانان وگزارشات ارایه شده که قطعا توسط رسانه های حاضر و فعالین کانالهای تلگرامی به سرعت مخابره شده است ،اما این مراسم با تمام تلخی ها وشیرینی هایی که با خود به همراه داشت ،حاوی حاشیه هایی بود که حیف است با چشم بستن بر آنها به متن مراسم پرداخته شود .
کد خبر: ۵۰۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰ 02 October 2017

تابناک ایلام::بعد از ماهها مباحثه ،جر وبحث ،اظهار نظر وتحلیل وتفسیر وانتخاب استاندار جدید ایلام ،بالاخره طی مراسمی رسمی با حضور وزیر کشور،نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی ،مدیران دستگاههای اجرایی وفعالین سیاسی و اعضای ستادهای انتخاباتی دکتر حسن روحانی دراستان ،محمدرضا مروارید استاندار پیشین ایلام تکریم وقاسم سلیمانی دشتکی نیز بعنوان استاندار جدید ایلام معرفی شد.

سوای از صحبتهای سخنرانان وگزارشات ارایه شده که قطعا توسط رسانه های حاضر و فعالین کانالهای تلگرامی به سرعت مخابره شده است ،اما این مراسم با تمام تلخی ها وشیرینی هایی که با خود به همراه داشت ،حاوی حاشیه هایی بود که حیف است با چشم بستن بر آنها به متن مراسم پرداخته شود .گرچه تاکنون بیشتر مخاطبین از کم وکیف متن مراسم خبردار شده اند.

*مراسم مثل همه تودیع ومعارفه های پیشین در سالن اجتماعات فنی وحرفه ای استان برگزارشد. سرک کشیدن نصری مدیر کل فنی حرفه ای استان در جای جای مراسم از پشت تریبون گرفته تا ایستادن در پشت جایگاه ،یکبار شائبه مجری بودن ایشان وباردیگر محافظ شدن را در اذهان ایجاد می کرد. ولی نصری فقط یه جورایی می خواست صاحبخانه بودن خود را به رخ استاندار جدید بکشد.

*سالن اجتماعات با ظرفیت 400 نفر ،بیش از 600 میهمان درون استانی وبرون استانی را در خود جایی داده بود .امروز برای اولین بار لرهای بختیاری را در یک مراسم درون استانی شاهد بودیم . البته این قشون کشی بختیاریها ،حاوی پیامی است که باید اثر جدی آن را در آینده پستهای مدیریتی استان دنبال کرد.البته بجز صندلی های سالن ،دورتادور سالن وحتی تا نزدیک میهمانان ویژه ،نیز افرادی تا پایان مراسم سرپا برنامه را نظاره گر بودند.

*مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید وسرود جمهوری اسلامی آغاز شد. اجرای نوحه و مداحی توسط یکی از مداحان اهل بیت فضایی معنوی را در سالن حاکم کرد.

*اولین حاشیه پررنگ مراسم همزمان با بسم الله گفتن سلام امینی استارت خود .قطع سیستم صوتی به قول مجری برنامه ،یک پای ثابت مراسمات ایلام همان وفرصتی که به سلام امینی دست داد تا با سرکشیدن یک لیوان آب رفع عطش نماید. البته به قول یکی از همکاران ،امروز سلام از حیث واژه پردازی دست پر به میدان آمده بود. تکرار واژه " فورس ماژور " نشان داد که بگی نگی مجلس وتهران نشینی چندان هم برای ما ایلامی ها بد نمیشه !!به هرحال باید پای این واژه ها هم به ادبیات سخنرانان ایلامی ورود کند تا گاه وبیگاه از روی لهجه و ضعف واژه ها ، دم خروس ایلامی بودنمان بیرون نزند.

*امروز همه سخنرانان از امام جمعه گرفته تا وزیر و استاندار جدید بر خوب بودن مروارید و عملکرد مناسب او و ادامه راه او تاکید داشتند ،البته این وسط نگفتند پس جابجایی ایشان اصولا چه ضرورتی داشت !!

*بغض ترکیده مروارید درپایان سخنانش ،حاشیه تلخی بود که حتی گریه برخی از حاضرین را نیز در آورد. دست زدن های ممتد توام با ایستادن حاضرین ،مروارید را تا محل جلوسش همراهی کرد.

*در میانه برنامه سه دقیقه ای به شادمهر کاظم زاده نماینده حوزه جنوبی فرصت داده شد تا در میان انبوه جمعیت وبا حضور مسئولین استانی وکشوری ،کماکان بدنبال پاسخ سوالی باشد که از دوران بچگی نتوانسته بود برایش پاسخی منطقی ومعقول بیابد.سوالش هم این بود" وقتی برق می رود واقعا کجا می رود؟"البته باید گفت واقعا اگر برق نرود این شادمهر هم آینده روشنی دارد !!

*وزیر کشور هم در بخش از سخنان خود، آب پاکی را بر روی دست اصلاح طلبان و اصولگرایان ریخت، به این معنا که " اصولگرا واصلاح طلب و مستقل بودن در انتخاب مدیران جایی ندارد".البته این سخن وزیر ،غرولند یکی از خانمهای سیاسی اصلاح طلب را در پی داشت ،گرچه قدری هم صدای اعتراضی خود را بالا برد، امابی توجهی وزیر به اعتراض این خانم این پیام را ساطع کرد که "گوش اگر گوش من وناله اگر ناله تو آنچه که به جایی نرسد فریاد است "

*درپایان نیز اگر وزیر تذکر نمی داد ،مجری برنامه را بدون سخنرانی استاندار جدید به پایان رسانیده بود. قاسم سلیمانی دشتکیِ تازه نفس هم به ظرفیتهای اقتصادی ایلام گریزی زد ،غافل از اینکه ،خواجه حافظ شیرازی هم از ظرفیتهای توسعه ای ایلام خبردار است ،اما درد ما ایلامیها این است که تاکنون کسی پیدا نشده این ظرفیتها را درراستای توسعه استان به کار گیرد .

*واینچنین شد تا پرونده مروارید استاندار چهارساله ومحبوب ایلام هم بسته شد ومحافظین مروارید هم وی را تنها گذاشته وبه دور قاسم سلیمانی دشتکی حلقه زدند و پایان ماجرا...
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار