شبکه ی استانی سیمای ایلام در آخرین گفت و گوی خبری با "محمدرضا مروارید" به ارزیابی و مرور عملکرد چهارساله ی بالاترین مقام اجرایی استان پرداخت. آنچه در این گفت و گوی ویژه به تفصیل مطرح شد، عبارت بود از امور عمرانی، صنعتی، کشاورزی ، آموزشی، ریلی و مراودات مرزی و بین المللی، منهای امور فرهنگی و اجتماعی!
کد خبر: ۵۰۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 28 September 2017
تابناک ایلام عمران خودآموز::شبکه ی استانی سیمای ایلام در آخرین گفت و گوی خبری با "محمدرضا مروارید" به ارزیابی و مرور عملکرد چهارساله ی بالاترین مقام اجرایی استان پرداخت. آنچه در این گفت و گوی ویژه به تفصیل مطرح شد، عبارت بود از امور عمرانی، صنعتی، کشاورزی ، آموزشی، ریلی و مراودات مرزی و بین المللی، منهای امور فرهنگی و اجتماعی!
ضمن تقدیر از عوامل این گفت و گوی زنده و توضیحات ارزشمند "مهندس مروارید"، ذکر چند نکته خالی از لطف نخواهد بود:
1- مادامی که فرهنگ را زیربنای پیشرفت ندانیم و آن را در اولویت برنامه ها قرار ندهیم، به دنبال کالبدی بی روح و رشدی بی دستاورد خواهیم بود.
2- نگاه دولت تدبیر و امید در سطح ملی و رویکرد مسئولان ارشد استان به ویژه استاندار فرهنگی ایلام،توسعه ی زیرساخت های فرهنگی، ایجاد نشاط اجتماعی، حمایت از برنامه های فراگیر فرهنگی، هنری و دینی، نکوداشت مفاخر و مشاهیر استان، اعتماد به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، و گسترش فضای باز فرهنگی برای ایجاد امید و نشاط و  کاهش آسیب های اجتماعی بوده است.

3- غفلت سوال برانگيز سیمای ایلام از تحولات این حوزه ی بسیار مهم، که نقش بی بدیل "مهندس مروارید" در موفقیت های آن غیرقابل انکار است و تکرار موضوع نخ نما شده ی سینمای ایلام، بدون نگاه ایجابی به سایر اقدامات و ظرفیت های موجود، پاسخی درخور می طلبد که امید است جامعه ی فرهنگی ایلام از دریافت آن ناامید نشوند!

4- طرح مسایل و موضوعات فرهنگی و مطالبه گری در رسانه ها، نیازمند باور عمیق و کار فرهنگی مداوم است، که امید است شبکه ی استانی سیمای ایلام در مواجهه با استاندار جدید، به جبران مافات همت گمارد و با تمرین و تکرار، اعتلای فرهنگ استان را به دغدغه ای فراگیر بدل کند. ان شاءا...
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار