کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: سالانه ۳۰ هزار نوآموز در استان کرمانشاه تحت مراقبت‌های پزشکی و غیر پزشکی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۴۹۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 16 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،الهه صادقی، اظهار داشت: واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس، یکی از گروه‌های کارشناسی و فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برنامه‌ها و خدماتی را به دو گروه سنی نوجوانان شامل ۵ تا ۱۸ سال و جوانان شامل ۱۹ تا ۲۹ سال ارائه می‌دهد.

کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: برای گروه سنی نوجوانان، ارائه خدمات پزشکی و غیرپزشکی، پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، واکسیناسیون و... توسط مراقبین سلامت و پزشک انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۳۰ هزار نوآموز در کرمانشاه تحت مراقبت‌های پزشکی و غیر پزشکی قرار می‌گیرند، افزود: این مراقبت‌ها شامل سنجش بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، بهداشت دهان و دندان و... است.

صادقی به بیماری پدیکلوزیس در بین برخی از  دانش آموزان اشاره کرد و گفت: بیماری  پدیکلوزیس یا شپش حتی در کشورهای اروپا و آمریکا نیز وجود دارد و در ایران و کرمانشاه موارد ابتلا را داریم.

وی افزود: گاهاً والدین از وجود این بیماری در فرزندانشان واهمه دارند اما این بیماری به راحتی و با رعایت نکات اولیه بهداشتی درمان می‌شود.

صادقی افزود: دانش آموزان سالانه دو مرتبه توسط مراقبین سلامت در شهر و بهورزان در روستا معاینه می‌شوند و اگر مورد ابتلا به آلودگی شپش مشاهده شود اقدام لازم صورت می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: شامپوی درمان آلودگی شپش، پرمترین است که به صورت رایگان در اختیار بیمار قرار می‌گیرد و این بیماری به راحتی قابل درمان است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار