رئیس کمیته امداد شهرضا خبر داد
تابناک: رئیس کمیته امداد شهرضا با اشاره به اختصاص ۶۰ درصد از سهم زکات شهرستان در سال ۹۴ به امور فقرا و نیازمندان، گفت: بیشترین دغدغه کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان حمایت از خانواده‌هایی نیازمند استان است.
کد خبر: ۴۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵ 17 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، علی محمد کاظم‌زاده عصر امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان شهرضا با بیان اینکه پرداخت زکات یکی از مهمترین احکام الهی است، اظهار داشت: فریضه زکات در 26 موضع قرآن کریم همراه با فریضه نماز ذکر شده است.

وی با بیان اینکه گسترش عدالت اجتماعی و عمران و آبادانی شهرها از ثمرات پرداخت زکات در جامعه است، افزود: در سال 94 رویکرد اصلی ستاد زکات شهرستان توسعه سهم فقرا و نیازمندان در بهره‌گیری از این فریضه الهی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا با اشاره به اینکه پرداخت زکات شایستگی می‌خواهد و کسانی که به راحتی آن را پرداخت می‌کنند مورد لطف الهی قرار گرفته‌اند، بیان کرد: زکات جمع آوری شده در طرح‌های عمرانی منطقه و کارهایی مانند تأمین هزینه ازدواج و درمان نیازمندان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص 60 درصد از سهم زکات شهرستان در سال 94 به امور فقرا و نیازمندان، بیان کرد: بیشترین دغدغه کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان حمایت از خانواده‌هایی است که معضلات عمده مالی ماندد نداشتن مسکن و تامین جهیزیه دارند.

کاظم‌زاده با بیان اینکه 4 هزارو 600 نفر تحت پوشش کمیته امداد شهرضا هستند، افزود: این افراد در قالب 2 هزار و 600 خانوار از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده می‌کنند.

وی با اشاره اجرای ثمره در روستاهای شهرضا، گفت: به دنبال اجرای طرح ثمره در روستاهای امین‌آباد، هونجان و بابوکان به ترتیب 100 و 50 و 5 درخت و در روستای هونجان و 40 رأس گوسفند برای مصارف فقرا و نیازمندان اختصاص داده شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا افزود: میزان درآمد شهرستان از محل پرداخت زکات در سال‌های 92 و 93 به ترتیب 507 و 580 میلیون تومان بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار