رئیس شورای اسلامی شهر تفت گفت: کمبود منابع مالی پایدار بزرگ‌ترین مانع پیشرفت و توسعه شهر تفت است.
کد خبر: ۴۹۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 10 September 2017

به گزارش «تابناک یزد»مهدی اعرابی  بابیان اینکه شورای اسلامی شهر درواقع تحقق مردم‌سالاری در اداره امور شهری هست، اظهار کرد: حضور مردم در پای صندوق رأی برای انتخاب اعضای شورای شهر، درواقع مشارکت مردم یک شهر در حل مشکلات و توسعه‌ی آن شهر است و انتخاب یک گروه همدل، همفکر، مستقل و توانمند باعث می‌شود، فعالیت‌های ارزشمندی میسر ‌گردد.

وی در مورد توسعه کنونی شهر تفت اذعان کرد: من به‌عنوان یک شهروند، عقیده‌ام این است که فرصت‌های بسیار زیادی برای توسعه و ارتقای شهر تفت وجود دارد که البته نیازمند کار تیمی قوی و استفاده از نظرات افراد متخصص هست.

اعرابی در رابطه با وضعیت کنونی شهرداری تفت گفت: از تمامی زحمات شهردار فعلی و شهرداران سابق تفت قدردانی می‌کنم ولی باید به‌جرئت اعتراف کنم که شهر تفت می‌تواند جایگاه بسیار بهتری از وضعیت کنونی داشته باشد.

رئیس شورای شهر تفت بابیان اینکه مطالبه مردم از نهادهای مردمی به تقویت و برپایی آن نهاد می‌انجامد، افزود: شورای فعلی معتقد به حضور در جمع مردم و برگزاری جلسه بررسی مشکلات شهر با حضور مردم هست که به‌زودی اولین جلسه عمومی با مردم برگزار خواهد شد.

رئیس دانشکده قنات تفت ادامه داد: اعضای شورای معتقد بر آن هستند که در تصمیم‌گیری‌ها از نظرات افراد متخصص و خبره بهر بگیرند و در جلسات تشکیل‌شده شورا تاکنون، از افراد مطلع و کارشناس دعوت‌شده است و نظرات آن‌ها، بهره‌گیری شده است.

وی اولین اقدام شورای شهر جدید تفت را ایجاد نظم مالی در برنامه‌ریزی بودجه شهر و تصمیم‌گیری برای تأمین منابع مالی موردنیاز پروژه شهری اذعان کرد و بیان کرد: کمبود منابع مالی پایدار بزرگ‌ترین مانع پیشرفت توسعه تفت در حال حاضر و گذشته بوده است که باید با درایت شورا و همکاری مردم این معضل هم بهبود یابد.

اعرابی در مورد شهردار جدید تفت گفت: گزینه‌های مختلفی اعم از تفتی و غیر تفتی برای گزینه شهردار در جمع اعضای شورای شهر بحث و تبادل‌نظر شد، اما گزینه‌ای که پس از تحقیق، بررسی رزومه و سوابق کاری و نیز مذاکره و بحث حضوری در جمع اعضا به‌اتفاق آرا مورد تائید واقع شد آقای «محمدرضا پیرنیا» بود.

رئیس شورای شهر تفت در تشریح علت انتخاب پیرنیا به‌عنوان شهردار این شهر تصریح کرد: تسلط به مباحث مالی و حقوقی در شهرداری‌ها، آشنایی به مباحث فنی شهرداری و گروه‌های تخصصی، شناخت نسبی از کارکنان شهرداری تفت، ارتباط نزدیک و قوی با مسئولان استانی، علاقه شدید و دید قوی به مباحث گردشگری، حسن معاشرت و خوش‌رویی و درعین‌حال قاطعیت تصمیم‌گیری ازجمله ویژگی‌های شهردار پیشنهادی شورا است که ان‌شاءالله با صدور حکم وی، شورای شهر تفت با عزمی راسخ و برنامه‌ای قوی اقدامات اصلی خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار