بمنظورکاهش هدررفت برق
مدیرعامل شرکت برق ایلام از افزایش تلفات انرژی برق در سطح استان خبر داد و گفت: بخش عمده‌ای از تلفات برق مربوط به انشعابات غیرمجاز و دستکاری در لوازم اندازه‌گیری بوده است.
کد خبر: ۴۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵ 17 June 2015

مهندس «هادی شیرخانی» گفت: اوج مصرف برق در استان به طور معمول در ماه‌های تیر و مرداد به وقوع می‌پیوندد که در این راستا شرکت توزیع نیروی برق استان برنامه‌های متعددی اعم از بهسازی، بهسازی تاسیسات و تجهیزات توزیع در جهت کاهش تلفات و کاهش بار مصرفی و مسایل ناشی از آن اتخاذ می‌کند.

شیرخانی از افزایش تلفات انرژی برق در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: بخش عمده‌ای از تلفات برق مربوط به انشعابات غیر مجاز و دستکاری در لوازم اندازه گیری سرقت انرژی بوده و در این خصوص با افراد خاطی از طریق مراجع قضایی برخورد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خاطر نشان کرد: اصلاح ساختار شبکه، جمع‌آوری و ساماندهی برق‌های غیرمجاز، کاهش شعاع تغذیه فیدرهای فشار متوسط و فشار ضعیف، اصلاح سیستم ارت، استفاده از ترانسفورماتورهای کم ظرفیت و کم تلفات، تعادل بار آنها از جمله اقدامات اجرایی در راستای کاهش تلفات انرژی است.

وی با اشاره به ایجاد سیستم اتوماسیون شبکه و نصب تجهیزات نوین از دیگر طرح‌های این شرکت در راستای کاهش تلفات انرژی است عنوان کرد: بیش از 44 درصد مصرف برق مربوط به بخش خانگی، 25 درصد عمومی، 18 درصد کشاورزی، هفت درصد صنعت و بیش از پنج درصد خانگی است.

شیرخانی به شروع فصل گرما اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود بارش‌های سال آبی در استان در صورت فقدان مدیریت و رعایت مصرف احتمال خاموشی وجود دارد که در این خصوص می‌طلبد مردم در فصل تابستان که پیک مصرف است با رعایت الگوی مصرف برق احتمال خاموشی در فصل گرما را کاهش دهند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار