کنسرت تخصصی سنتی مازندران با اجرای استاد محمدرضا اسحاقی و برادران محمدی برای نخستین بار در 29 و 30 خرداد ساعت 21 و 30 دقیقه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود
کد خبر: ۴۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 17 June 2015
به گزارش خبرنگار بلاغ، سیدجلال محمدی در نشست ویژه با خبرنگاران با اشاره به اینکه در بخش موسقی اجرای اختصاصی در تالار وحدت یک برند هنری به‎شمار می‌آید، اظهار کرد: این اتفاق مهم برای نخستین بار در تاریخ مازندران بوده است.

وی با اشاره به موسیقی 3 هزار ساله مازندران به دلیل گستردگی منطقه آن افزود: للـه‌وا یکی از سازهای اصیل مازندرانی است که بیش از هزار سال قدمت دارد.

این استاد موسیقی و آهنگساز مازندرانی بیان کرد: حضور مسئولان در این کنسرت موجب دلگرمی برگزارکنندگان و ترویج بیشتر آداب و رسوم، پوشش و فرهنگ مازندرانی می‌شود.

برادران محمدی از مسئولان مازندرانی که در پایتخت هستند از جمله معاونان وزیر، نمایندگان مجلس، مدیران ادارات مختلف دولتی و همه مازندرانی‌ها دعوت کردند تا با حضور در این مراسم از موسیقی سنتی مازندران حمایت کنند.

محمدی با اشاره به اینکه مازندران در آداب و رسوم آئینی و مذهبی موسیقی داشته است، گفت» در این کنسرت سعی شده موسیقی مربوط به کشاورزی شامل دوره های کاشت، داشت و برداشت و خرمن مازندران، موسیقی ورزشی، موضوع محیط زیست و شکار بی رویه قرقاول "تیرنگ" موسیقی کارآوایی مازندران، لالایی مادران مازندرانی، موسیقی ویژه عروسی‎های مازندران، "لاک سری" موسیقی دوره نامزدی و موسیقی ویژه ماه مبارک رمضان با توجه به همزمانی این کنسرت با ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

برای نخستین بار تور کنسرت از مازندران به تهران با مدیریت اصغر رستگار راه‎اندازی شده است که علاقه‎مندان می‌توانند با شماره 09114146040 و 09371208444 تماس بگیرند و برای حمایت از موسیقی سنتی مازندران در این کنسرت شرکت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار