یک منبع موثق در گفتگو با تابناك:
یک منبع موثق ومطلع در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تایید این خبر گفت : حجت شاکیان بصورت مشروط و غیررسمی به فرمانداری مهران معرفی شده است
کد خبر: ۴۹۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳ 06 September 2017
 هرچند منابع رسمی در فرمانداری وشورای شهر مهران از اجماع اعضای شورای شهر ، بمنظور معرفی شهردار این شهر و انتخاب آقای حجت شاکیان به عنوان گزینه مورد توافق آنان خبر دادند ،اما از همین ابتدای راه ،شرطی بودن این انتخاب وهمچنین تناقض در گفتار برخی از اعضای شورای شهر وشهردار منتخب ،پرده از برخی حقایق پنهان شده در پشت این انتخاب انداخت.
 
به گزارش تابناک ایلام ،یک منبع موثق ومطلع در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تایید این خبر گفت : حجت شاکیان بصورت مشروط و غیررسمی به فرمانداری مهران معرفی شده است

این منبع اظهار کرد: نامه رسمی معرفی شهردار هنوز تکمیل و ارسال نشده و اعضای شورا منتظرند تا ببیند که آیا شاکیان قول هایی را که در راستای تامین خواسته های شورائیان داده است ،را طرف مدت 48 ساعت (این زمان از دیروز صبح شروع شده است) محقق خواهد نمود یا خیر.

وی ادامه داد : کپی معرفینامه آقای شاکیان بصورت مشروط به فرمانداری ارسال شده و چنانچه وی موفق به تامین نظر شورا و خصوصا بند اول این خواسته ها که در راستای تامین منافع شهرداری و شهروندان مهرانی ،برای ایجاد منابع پایدار از طریق برقراری مجدد عوارض پل زائر مهران می باشد، نشود بعنوان شهردار معرفی نخواهد شد.

به گفته این منبع،آقای شاکیان از بین سه نفر(آقایان مجید بگ نظری و جهانگیر رستم زاد) سه رای آورده و به عنوان اولویت اول معرفی شده و چنانچه شروط انجام نشود از ببن دو نفر دیگر رای گیری مجدد صورت گرفته و نفر بعدی معرفی خواهد شد.
 
گرچه شهردار منتخب مهران در گفتگو با خبرنگار ما از اساس چنین شروطی را رد نمود، اما سخنگوی شورای شهر مهران بر شرطی بودن این انتخاب مهر تایید زد وگفت : آقای حجت شاکیان ،بسیاری از آیتم های مورد نظر شورای شهر ،نظیر تحصیلات ،جوان وانگیزه دار بودن وهمچنین سابقه فعالیت در شورای شهر ایلام را داراست، اما از سوابق مدیریتی برخوردار نیستند.
 
شیرزادی افزود: وی ادعا داشتند که با لابیگری و استفاده از قدرت نفوذ خود در ارکان اجرایی استان قادر خواهد بود تمامی خواسته های اعضای شورای شهر در راستای مدیریت بهتر شهر را جامه عمل بپوشاند.
 
وی ادامه داد: شورا بمنظور راستی آزمایی و محک میزان توانمندی ایشان در راستای تحقق خواسته های اعضای شورا ،انتخاب ایشان را به تحقق این مطالبات مشروط نمود ،اما اعلام وعده 48 ساعته خلاف واقعیت است .
 
شیرزادی بیان داشت : ما در راستای محک زدن  میزان توانمندی آقای شاکیان در خصوص تحقق خواسته ها، خصوصا ایجاد عوارضی در پل زائر مهران بمنظور ایجاد درآمد پایدار را بعنوان پیش شرط انتخاب رسمی وی بعنوان شهردار اعلام نمودیم . قطعا درصورت عدم تحقق این مطالبه ادامه حضور ایشان بعنوان شهردار ممکن نخواهد بود.
 
وی تصریح کرد: فرماندار بعنوان نماینده اجرایی دولت درابتدای راه ،قول اجرایی شدن این مطالبات وتحقق شروط را داده اند ،باید منتظر بود ودید که آیا ایشان از این توان برای تحقق مطالبات شورا برخوردار هستند یا خیر؟!
 
چنانچه شروط تعیین شده توسط شورای شهرمهران ، بمنزله واگذاری سنگ بزرگی به حجت شاکیان برای بلند کردن آن تلقی شود،قطعا گذاشتن چنین سنگ بزرگی درمقابل پای وی ، بمعنای هرگز نزدن آن خواهد بود و شهردار منتخب باید از همین ابتدای راه عطای شهردار شدن را به لقایش ببخشد . تحلیل چنین رفتار وشرط گذاری ها از سوی شورای شهر، بیدرنگ اذهان رابه سمت گزینه ای سوق خواهد داد که حمایت تمام قد مدیریت اجرایی استان در تحقق این شروط  ،بعنوان مهمترین مطالبات شهروندان مهرانی را در پشت خود داشته باشد . شروطی که اگر تعمدا در مسیر گزینه های مدنظر شورای شهر گذاشته شده باشند ،بدون شک فقط توسط گزینه ای اجرایی شدن خواهد داشت که گزینه مطلوب ومورد حمایت دولت و مجموعه استانداری ایلام باشد  . البته باید  منتظر ماند و دید که چگونه می شود!
 
حال باید منتظر ماند و دید آیا حجت شاکیان موفق به تامین خواسته های شوراییان در پروسه زمانی در نظر گرفته شده توسط شورا خواهد شد تا رسما بعنوان شهردار مهران معرفی شود یا اینکه رایزنی ایشان با مسئولین به نتیجه مناسب نرسیده و شورای اسلامی شهر مهران به سمت سایر گزینه های مطرح خواهد رفت. 

لازم به ذکر است خواسته های شورای اسلامی شهر مهران به شرح زیر می باشند:
١- عوارض پل زائر مجدد برقرار شود
٢- پایانه مسافربري فعال شود
٣- خريد شركتهای مهران از سنگ شكن شهرداری مهران انجام شود
٤- پايانه بركت فعال و ٥٠درصد از انجام امورات آن به شهرداری مهران واگذار شود
٥-تمام خدماتي كه توسط همياري شهرداريها در مهران انجام مي شود به شهرداري مهران واگذار شود .



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار