عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون بعد از ۲۹ سال بعد از جنگ دیگر دلیلی بر کم توجهی در زیرساخت‌های توسعه مناطق مرزی از سوی مسئولان دولتی وجود ندارد.
کد خبر: ۴۸۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 03 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حشمت‌الله فلاحت‌پیشه ، با اشاره به اظهارات معاون اول رئیس‌ جمهوری در سفر استانی خود به کرمانشاه که گفتند بدن من از آمار بیکاری کرمانشاه می‌لرزد اظهار داشت: بنده خطاب به ایشان و مدیران سابق و کنونی کشورعرض می‌کنم این مملکتی است که خود شما آن را ساختید و ریشه فقر و محرومیت استان کرمانشاه مانند سایر مناطق محروم کشور به دوران نظام رانت‌سالاری دولتمردان بر می‌گردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همزمان کشور در تکاپوی جذب 200 میلیارد دلار سرمایه خارجی است گفت: متأسفانه به روال ناعادلانه گذشته مهمانان خارجی فقط به چند شهر کشور رهنمون می‌شوند در حالی که باید سرمایه‌گذاری آینده باید به صورت عادلانه توزیع شود تا بنیان ناعدالتی تازه‌ای در کشور گذاشته نشود.

وی با اشاره به اینکه به هر حال دولت سرمایه خارجی را ضمانت  حاکمیتی می‌کند عنوان کرد: از اعتبار همه  ملت ایران برای  جذب سرمایه و اعتبار خارجی هزینه می‌شود پس باید این سرمایه‌ها در مناطق مختلف کشور توزیع کرد تا حق هیچ استانی ضایع نشود.

فلاحت‌پیشه با اشاره به ماده 112 قانون برنامه ششم و بودجه 1396 و ردیفی تحت عنوان کمک به توسعه استان‌های جنگ‌زده گفت: بر طبق این قانون دولت موظف است سالیانه 10  درصد شاخص‌های توسعه و عمران این استان را ارتقا دهد به طوری که در پایان قانون برنامه شاخصهای توسعه  به مرز استانهای برخوردار برسد.

وی با بیان اینکه بودجه امسال کفاف این همه اهداف را نخواهد کرد بیان کرد: انتظار می‌رود در طی پیش‌نویس  بودجه 98  عنایت لازم انجام شود.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در راستای اجرای بند ج ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه از سازمان  امور اداری و استخدامی کشور تقاضا دارم هر چه زودتر آیین‌نامه ایثارگری کارکنان زمان جنگ شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب و دالاهو را  صادر کند عنوان کرد: زیرا جنگ از بمباران این شهر شروع و با سقوط منافقین در این شهر به اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه اقوام کرد همواره با مرز همزاد بوده است گفت: نگاهی به جغرافیای سیاسی کشور نشان می‌دهد که مردم شریف کرد همواره مرزنشین بودند و در طول تاریخ هرگاه کیان ایران اسلامی به مخاطره افتاده است این مردم نجیب در نقاط حساس مستقر شدند و برای دفاع از ایران اسلامی جان خود را فدا کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اینکه اقوام کرد خود را با افتخار جزیی از درخت تنومند ایران اسلامی می‌دانند بیان کرد: ما کردها همواره در کنار برادران و اقوام دیگر حماسه آفریدیم و مفتخر هستیم که کشورمان به بالاترین شاخص امنیت خوداتکا دست یافته است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه در بیان مبارک مقام معظم رهبری سینه ستبر نظام جمهوری اسلامی ایران است گفت: خانواده‌ای را در استان کرمانشاه پیدا نخواهید کرد که حداقل به یکی از مصادیق ایثار مفتخر نباشد زیرا در دوران جنگ و دفاع مقدس ایثار، دفاع، جانبازی و شهادت بخشی از ادبیات روزمره مردم این استان بوده است.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه اکنون شریف‌ترین جوانان این مرز و بوم در خط مقدم مدافعین حرم به جنگ جهل و استکبار رفته‌اند افزود: شهرستان اسلام‌آباد غرب، شهر مرصاد و محل شکست نفاق است و به یاد دارید مردم این شهر در زمانی به جنگ منافقین و 36 کشور جهان رفتند که زخم 8 سال جنگ را نیز بر پیکر داشتند.

وی با بیان اینکه هواپیماها و موشک‌های عراقی دو مرتبه اسلام‌آباد غرب و دالاهو را با خاک یکسان کردند اما مردم ماندند و هزینه دادند تا اینکه جریان نفاق را برای همیشه در گردنه چارزبر دفن کردند گفت: اکنون بعد از 29 سال بعد از جنگ دیگر دلیلی بر کم توجهی در زیرساخت‌های توسعه مناطق مرزی از سوی مسئولان دولتی وجود ندارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار