اولیسیس کانچولا گوتییرز اظهار کرد : وجود سابقه 100ساله در تاریخ روابط دو کشور و شباهتهای اجتماعی و اقتصادی ، ما را برای توسعه روابط متعهد می کند .وی با اشاره به اینکه کشورش با 12 کشور دارای موافقتنامه تجارت ترجیحی است ، بر عزم مکزیک برای توسعه روابط با کشورهای خاورمیانه و به ویژه ایران تاکید کرد .
کد خبر: ۴۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 16 June 2015
به گزارش تابناک گیلان ، اولیسیس کانچولا گوتییرز اظهار کرد : وجود سابقه 100ساله در تاریخ روابط دو کشور و شباهتهای اجتماعی و اقتصادی ، ما را برای توسعه روابط متعهد می کند .

وی افزود : کشورهای ما ظرفیت های مناسبی برای توسعه مبادلات در حوزه های فنی ، اقتصادی و فناوری دارند و یکی از اهداف من از این سفر ایجاد ارتباط تجار مکزیکی با این منطقه و آشنایی آنان با روند و مکانیزم بازار صاداراتی و وارداتی در این منطقه است .

وی با اشاره به اینکه کشورش با 12 کشور دارای موافقتنامه تجارت ترجیحی است ، بر عزم مکزیک برای توسعه روابط با کشورهای خاورمیانه و به ویژه ایران تاکید کرد .

گوتییرز با بیان اینکه به منظور بررسی ظرفیتهای این منطقه در حوزه های تجاری و ترانزیت در منطقه آزاد انزلی حضور یافته ، خواستار استفاده از مزایا و فرصتهای قانونی موجود جهت صادرات محصولات کشور متبوع خود به کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز شد .

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار با اشاره به وجود ظرفیتهای خوب برای همکاری دو کشور گفت : سازمان منطقه آزاد انزلی در حال احداث مجتمع بندری کاسپین است و هم چنین در مسیر کریدور تجاری شمال جنوب قرار گرفته و این موضوع برجایگاه استراتژیک این منطقه در ارتباطات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز افزوده است .

رضا مسرور با اشاره به قوانین مناسب جذب سرمایه گذاری ، موقعیت استراتژیک این منطقه ، معافیت های مالیاتی و گمرکی در این منطقه اظهار کرد : در این منطقه سرمایه گذاران از کشورهای خارجی اقدام به سرمایه گذاری نموده اند و با توجه به امکان ثبت شرکت با سهام 100 درصد خارجی و آزادی خروج سرمایه از این منطقه ظرفیت های خوبی برای همکاری دو کشور وجود دارد .

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است ؛ کشورهای حاشیه دریای خزر ، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند .

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال جنوب ، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر ، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه ، کراسنودسک در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان ،دسترسی از طریق راههای مناسب ، به بازارهای مصرف کشورهای CIS ، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است .

معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه ، آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف 100 درصد و معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانجات ، فعالیت بورس کالای منطقه ، اجرای کالای همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده برای کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهمترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی تولیدی در منطقه آزاد انزلی است .



*****

تاکید مدیرعامل منطقه آزاد انزلی بر استفاده از ظرفیت توریسم ورزشی 

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت : ورزش نقش بسزایی در جذب گردشگر داشته و قابلیت توسعه توریسم ورزشی از پتانسیل های سرمایه گذاری در این حوزه است . 

 رضا مسرور در جلسه ای با حضور دبیر شورای ورزش مناطق آزاد و مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به تاثیر ورزشهای همگانی در جلوگیری از ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی بر لزوم توسعه زیرساختهای ورزشی منطقه با عنایت به قابلیتها و استعدادهای ورزش استان تاکید کرد . 

وی با تاکید بر لزوم ایجاد مزیت رقابتی در امکانات و زیرساختهای ورزشی تصریح کرد : باید بررسی شود که ایجاد چه زیرساختهای ورزرشی می تواند به توسعه ورزش گیلان و کشور کمک کند . 

مسرور با اشاره به نقش ورزش در تعالی اخلاق فردی و اجتماعی ، ورزش مدارس را مهم ارزیابی و خطر نشان کرد : تدوین تقویم ورزشی سالیانه در منطقه آزاد انزلی باید با اولویت ورزشهای ساحلی ، آبی و ظرفیت های ورزشی استان صورت بگیرد . 

دبیر شورای ورزش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این جلسه گفت : منطقه آزاد انزلی با توجه به موقعیت راهبردی خود در ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر می تواند به مرکز ارتباطات ورزشی و اقتصاد ورزش کشور با این کشورها تبدیل شود . 

بیژن شیری توجه به ایجاد پایگاه های ورزش قهرمانی در مدارس هر منطقه آزاد را اقدامی بایسته اعلام و با اشاره به استعداد گیلانیان در رشته های مختلف ورزشی ، خواستار توجه به توسعه ورزش بانوان ، کارگران و دانش آموزان در سطح منطقه آزاد انزلی شد . 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در این جلسه با قدردانی از اقدامات حمایتی و زیرساختی سازمان منطقه آزاد انزلی و مدیر عامل این سازمان در حمایت از ورزش استان گفت : با عنایت به توانمندیهای منطقه آزاد انزلی ، این سازمان می تواند در دو حوزه فنی و پشتیبانی به حامی وزرش استان تبدیل شود . 

مسعود رهنما با اشاره به رتبه چهارم گیلان در زمینه کسب مدال از مسابقات آسیایی اینچئون خاطر نشان کرد : میزبانی مسابقات ورزشی ساحلی و مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش استان در اسفند ماه سال 93 که در ورزش گیلان منحصر به فرد بوده را می توان از جمله حمایتهای موثر سازمان منطقه آزاد انزلی بیان داشت . 

مجید فاتحی دبیر شورای ورزش منطقه آزاد انزلی و سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان ، به بیان گزارشی از اقدامات شورای ورزش منطقه پرداخت و فعال سازی کلاس ورزش در سطح منطقه و میزبانی از مسابقات مختلف ورزشی و لیگ برتر فوتبال ساحلی و حمایت از دو تیم قوی سپید بندر و لسمان مروارید خزر ، در کنار مسابقات کشتی گیله مردی را از جمله مهمترین اقدامات این شورا اعلام کرد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار