معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: از نظر تخصیص بودجه سال 93، ملایر یکی از شهرستان های برتر استان همدان است که موفق به جذب 59.8 درصد از بودجه سال گذشته شد.
کد خبر: ۴۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 16 June 2015
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: از نظر تخصیص بودجه سال 93، ملایر یکی از شهرستان های برتر استان همدان است که موفق به جذب 59.8 درصد از بودجه سال گذشته شد.

به گزارش ایرنا مصطفی آزادبخت در کمیته برنامه ریزی شهرستان ملایر افزود: سال گذشته کل بودجه مصوب برای 289 پروژه در ملایر، 568 میلیارد ریال بود که تاکنون 59.8 درصد معادل 340 میلیارد ریال تخصیص یافته و از میانگین استانی بالاتر است.

وی با بیان اینکه میزان تخصیص اعتبارات برخی ادارات شهرستان پایین است اظهار داشت: این در حالیست که میانگین پیشرفت فیزیکی که در سامانه ثبت شده، 47 درصد بوده و نیاز است مدیران دستگاه های اجرایی در افزایش میزان تخصیص تلاش بیشتری کنند.

وی همچنین خواستار اعلام شاخص های سال 94 توسط مدیران شد و افزود: با توجه به پایین بودن برخی شاخص ها در ملایر، مدیران ادارات باید برای احقاق حق شهرستان این شاخص ها را رصد و پیگیری کنند.

آزادبخت با اشاره به سفر یک روزه مسوول پیگیری پروژه های سفر ریاست جمهوری به این شهرستان در خصوص پروژه های عمرانی ملایر بیان داشت: جایگاه ملایر در بسیاری از پارامترها پایین تر از استان است و انتظار ما این است که با استدلال، نیازها و مشکلات شهرستان به دولت تدبیر و امید منتقل شود.

وی با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید اجرای عدالت در تمامی نقاط کشور است افزود: با توجه به شاخص بودن پروژه های اثرگذار در سفرهای هیات دولت، پروژه هایی چون احداث کنار گذر ملایر، خط انتقال آب از سد کلان و دو بانده سامن-بروجرد به عنوان یکی از شاهراه های مهم کشور، نیازمند توجه ویژه است.

فرماندار ویژه ملایر از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان در خواست کرد: هر چه سریعتر نسبت به معرفی نیازمندی های شهرستان و معرفی پروژه های اثرگذار و دارای ردیف ملی اقدام کنند و با مدیران کل استانی نیز هماهنگی لازم را داشته باشند.

دبیر کمیته برنامه ریزی ملایر نیز گفت: کل اعتبارات استان همدان در سال گذشته، دو هزارو 980 میلیارد ریال بود از این رقم یک هزارو 710 میلیارد ریال معادل 57.5 درصد از محل تمام منابع به استان اختصاص یافت که سهم ملایر از تخصیص دو درصد بالاتر از میانگین استانی است.

ایرج کریمی خواستار به هنگام سازی شاخص ها و پروژه های سال 94 توسط مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان شد و بیان داشت: مدیران باید بیشتر روی پروژه های نیمه تمام متمرکز شوند، چراکه هدف دولت نیز اتمام پروژه های نیمه تمام است.

کارشناس مسوول پروژه های عمرانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز سایت موزه ارگ باستانی نوشیجان، کاوش ها و مرمت شهرزیرزمینی سامن و مجموعه بازار ملایر را از پروژه های مهم این شهرستان عنوان کرد و افزود: این پروژه ها نیازمند جذب اعتبارات ملی هستند.

رجب پور از بهبود شاخص اعتباری صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری ملایر در سال جاری خبر داد و گفت: روستاهای هدف گردشگری یکی از شاخص های جدید در سازمان است که روستای هدف گردشگری مانیزان ملایر از جمله این روستاها است که برگزاری جشنواره شیره پزی سنتی این روستا نیز نیازمند اخذ اعتبارات ملی است.

وی ادامه داد: امسال شاخص اعتباری ملایر در صنایع دستی 19.7 درصد، در گردشگری 18 و در حفظ و مرمت میراث 18 درصد در نظر گرفته شده است.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقی استان و 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار