رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال گفت: با هدف اجرایی شدن برنامه جدید دولت در تلاش برای ازدواج آسان جوانان ، سالن های ورزشی روستایی این شهرستان میزبان جشن های عروسی جوانان روستایی شد.
کد خبر: ۴۷۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 14 August 2017
به گزارش تابناک : سیدناصر میرمرسلی روز دوشنبه در جلسه کمیته ساماندهی ازدواج در خلخال افزود: افزایش میانگین سن ازدواج و بی رغبتی جوانان به تشکیل خانواده به مشکل اجتماعی فراروی مسوولان این شهرستان تبدیل شده است.
دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال با اشاره به آمار 13 میلیون نفری جوانان در آستانه ازدواج کشور اظهار کرد: برای حل این مشکل اجتماعی و ایجاد سهولت در ازدواج آسان و کم هزینه جوانان راهکارهای مختلفی از سوی سازمان ساماندهی امور جوانان ارائه شده است.
او گفت: در اختیار گذاشتن سالن های ورزشی روستایی برای برگزاری جشن های عروسی ، سهولت در پرداخت تسهیلات بانکی ازدواج ، برگزاری دوره های مشاوره ای ، برجسته کردن نقش ازدواج در مناسبت های اجتماعی ، ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی ، برگزاری جشنواره های ترویج ازدواج در بین جوانان و نیز تشکیل مجمع خیرین ازدواج در خلخال در دستور کار مسوولان عضو ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان قرار گرفته است.
وی گفت: دستور العمل مربوط به واگذاری سالن های ورزشی به متقاضیان برگزاری جشن های عروسی در سالن های ورزشی روستایی خلخال اعلام شده و تلاش می شود سالن های ورزشی شهرهای کلور مرکز بخش شاهرود و هشجین مرکز بخش خورش رستم نیز در اختیار برگزاری جشن های عروسی جوانان این شهرها قرار بگیرد.
جانشین فرماندار خلخال نیز در این جلسه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته ازدواج از اول تا هفتم شهریور در تقویم رسمی کشور خواستار برنامه ریزی مناسب از سوی مسوولان عضو ستاد ساماندهی جوانان شهرستان برای ترویج ازدواج آسان در بین جوانان شد.
احمد قنبری با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته هم اکنون تسهیلات ازدواج در برخی از بانک های خلخال بصورت 10 روزه پرداخت می شود افزود: انتظار مسوولان ستاد ساماندهی امور جوانان از مدیران بانک های عامل سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات بانکی و حل مشکل ارائه ضمانت نامه بانکی برای متقاضیان این تسهیلات است.
وی از بیکاری به عنوان مهم ترین عامل در بی رغبتی جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده نام برده و گفت: برای حل مشکل بیکاری جوانان مسوولان اجرایی با تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری و صنعت منطقه در تلاش برای ایجاد اشتغال در این زمینه ها هستند که با اجرایی شدن طرح تولید فرش به صورت متمرکز و تک بافت توسط یک شرکت معتبر قالیبافی کشور در خلخال بزودی زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر از بیکاران در صنعت فرشبافی این شهرستان فراهم خواهد شد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
استان اردبیل با نرخ بیکاری 12 درصد از جمله استان های سطح اشتغال پایین و بیکاری بالا محسوب می شود.
در سال 95 در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید در جهت فعال کردن واحدهای راکد تولیدی استان اردبیل گام های موفقی برداشته شده و به گفته مسوولان 240 واحد راکد و نیمه راکد با استفاده از تسهیلات 2 هزار و 100 میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید فعال شدند. 






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار