فرماندار ملکشاهی گفت: پروژه برق رسانی به سد ایلام با اعتبار 32 میلیارد ریال و در راستای تأمین برق ایستگاه های پمپاژ آبرسانی به این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۴۷۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 14 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛اسد قاسمی  اظهار کرد: این طرح به طول 35 کیلومتر و در 2 مرحله که مرحله نخست شامل شبکه دو مداره تا شهر مهر و بخش دوم تک مداره تا روستای اما خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه مرحله نخست این پروژه از هم اکنون آغاز شده تاکید کرد: پروژه برق رسانی به سد ایلام طی مدت 6 ماه به بهره برداری می رسد و سه و نیم مگاوات برق برای تامین برق ایستگاه های پمپاژ آبرسانی از سد ایلام به ملکشاهی تولید می شود.
 
فرماندار ملکشاهی همچنین به طرح آبرسانی به این شهرستان از طریق سد ایلام اشاره کرد و یادآور شد: آبرسانی از سد ایلام به ملکشاهی از جمله پروژه های بزرگ شهرستان است که در سفر ریاست جمهوری به ملکشاهی عملیات اجرایی آن آغاز و هم اکنون با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.
 
قاسمی مجموع اعتبار پروژه آبرسانی به سد ایلام را بیش از 400 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: مرحله نخست این پروژه به طول 9 کیلومتر خط انتقال و یک ایستگاه پمپاژ به اتمام رسیده و با توجه به تخصیص اعتبارات بزودی عملیات اجرایی مراحل بعدی آغاز می شود.
 
شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد، این شهرستان شامل 2 بخش گچی و مرکزی ، سه شهر ارکواز، دلگشا و مهر و 23 روستا است.
 
آب آشامیدنی شهر ارکواز مرکز این شهرستان با پنج هزار و 500 مشترک با استفاده از 2 حلقه چاه در منطقه میان تنگ و سراب با ظرفیت آبدهی 120 لیتر در ثانیه تأمین می شود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار