مدیر منابع طبیعی ملکشاهی گفت: آتش سوزی در منطقه بوستانه این شهرستان به 50 هکتار از پوشش جنگلی و مرتعی خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۴۷۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 07 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدرضا قاسم نیا  با اشاره به اینکه این حریق عصر دیروز شروع شده بود و بامداد امروز به صورت کامل مهار شد، اظهار کرد: پس از اطلاع از وقوع آتش سوزی در منطقه بوستانه نیروهای منابع طبیعی به منطقه اعزام و کار مهار آتش سوزی با کمک نیروهای مردمی محلی آغاز شد.
 
وی افزود: کوهستانی بودن منطقه و وزش باد شدید مهار آتش سوزی را بسیار سخت کرد ولی بامداد امروز این آتش سوزی به صورت کامل خاموش شد.
 
مدیر منابع طبیعی ملکشاهی با بیان اینکه این آتش سوزی در سطح نزدیک به 50 هکتار از مراتع و پوشش جنگلی منطقه بوده است ، تاکید کرد: خسارت جدی به تعداد زیادی از درختان و پوشش جنگلی منطقه بوستانه وارد شده است.
 
قاسم نیا میزان دقیق خسارت به اکوسیستم گیاهی و جانوری منطقه را در دست بررسی اعلام و یادآور شد: به زودی میزان دقیقی از خسارت اعلام خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: امسال به جز چند مورد جزئی این نخستین آتش سوزی گسترده در سطح جنگل های شهرستان بوده است.
 
مدیر منابع طبیعی ملکشاهی گفت: سال گذشته سه مورد آتش سوزی در سطح پوشش جنگلی منطقه نشاط در نزدیکی سد ایلام داشتیم که در سریع ترین وقت مهار شد.
 
شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و بیش از 90 درصد جغرافیای این شهرستان عرصه های منابع طبیعی است که دارای بیشترین تراکم جنگلی و گیاهی است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار