معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، ایران را یک کشور پرحادثه اعلام کرد که 35 نوع حوادث طبیعی در آن رخ می دهد.
کد خبر: ۴۷۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 07 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛اسماعیل نجار در یزد افزود: ایران از لحاظ تنوع حوادث در دنیا رتبه دهم و در آسیا رتبه چهارم را دارد.
وی، زلزله های مهیب، سیل ، طوفان، صاعقه، خشکسالی، سرمازدگی، بهمن، فرونشست زمین، آتش سوزی و گرد و غبار را از جمله این حوادث اعلام کرد.
وی، آموزش و ارتقاء سطح آگاهی احاد مردم در مقابله با بحران را مهم خواند و اظهار کرد: بیش از یکهزار نفر از مدیران و مسوولان کشوری در 6 استان در کارگاه های آموزشی که به همین منظور برپا شد شرکت کردند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطر نشان کرد: اقشار مختلف مردم در سطوح مختلف باید از پیامدها، مخاطرات حوادث و بلایای طبیعی آگاهی داشته باشند ضمن اینکه آموزش های لازم در این زمینه در سطح کشور درحال اجراست.
وی اظهار کرد: باید به جای توجه به نما، محل استقرار ساختمان و دکوراسیون آن، به کیفیت و مقاوم سازی در برابر حوادث توجه شود که البته به این موضوع کمتر نگاه می شود.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه باید بخشی از هزینه های ساخت و ساز ، صرف ایمنی شود گفت: امروز دنیا با بکارگیری خرد، دانش و علم توانسته خود را در مقابل حوادث ایمن کند.
وی اظهار کرد: کشور ژاپن با حوادث گوناگون روبروست اما امروز با بکارگیری اندیشه و علم، خود را مقابل حوادث ایمن کرده به گونه ای که در برابر زلزله های بالای هفت ریشتر حتی یک جان باخته گزارش نمی شود.
*** آبرسانی به هفت هزار و 500 روستا در کشور
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه اکنون به 7500 روستا در کشور با تانکر آبرسانی می شود گفت: عدم بارش و نوع و زمان، تغییر اقلیم و گرم شدن زمین موجب شده که با بحران کم آبی و بی آبی روبرو شویم.
نجار با اشاره به اینکه استان یزد با بحران بی آبی روبروست افزود: این استان در مدیریت آب کشور سرآمد است و امیدواریم مدیریت مصرف آب سرلوحه کار هم مردم ایران قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: دولت در تلاش است آب شرب مردم را تامین کند، در بخش کشاورزی هم باید بهره وری آب را افزایش دهیم.
نجار در ادامه به برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید در یزد اشاره و گفت: استفاده از زبان هنر به جای سخنرانی و داستان، تاثیر بیشتری در جامعه دارد، تاثیر هنر گاه می تواند به ایجاد یک جریان در جامعه منجر شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش های مختلف برگزار می شود تصریح کرد: حوادث ، آگاهی از مخاطرات ، ارتقای تاب آوری جامعه، افزایش امید، ترویج فرهنگ ایمنی ، کاهش خطر پذیری بلایای طبیعی ، مدیریت بحران و رفتار انسانها در بحران از محورهای جشنواره یاد شده است.
مسوول جشنواره ملی فیلم کوتاه امید، هدف از برگزاری این آیین فرهنگی را معرفی آثار برتر ، اهمیت دادن به نقش کلیدی رسانه های تصویری ، تشویق و ترغیب هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون ، رشد و رونق تولید، نمایش فیلم های کوتاه و ارتقای فرهنگ و دانش عمومی در زمینه مدیریت بحران اعلام کرد.
نجار آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را یکم آذر ماه سال جاری ذکر و اظهار کرد: جشنواره مذکور پنجم دیماه همزمان با روز ملی ایمنی در برابر زلزله در یزد بر گزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار