معاون استاندار ایلام گفت: اسناد و آمار رسمی و مستقل نشان می دهد نرخ خودکشی در این استان به پایین ترین میزان در 15 سال گذشته رسیده است.
کد خبر: ۴۷۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 06 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  حسین کلانتری  در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی استان ایلام اظهار کرد: نرخ خودکشی در این استان سال 94 نسبت به سال 93، 14 درصد و در سال 95 نسبت به سال قبل 21.5 درصد کاهش یافته است.
 
وی یادآور شد: همچنین بر اساس آمار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اقدام به خودکشی در این استان سال 95 نسبت به سال 94 بیش از 33 درصد کاهش یافته است.
 
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: استان ایلام از نظر نسبت تعداد معتادان به کل جمعیت از رتبه 23 استان های کشور در 2 سال گذشته به رتبه 27 کشور بهبود یافته و در زمینه نرخ طلاق نیز آخرین استان کشور است.
 
کلانتری یادآور شد: وضع موجود در زمینه آسیب های اجتماعی در این استان مطلوب نیست اما در راستای حل مشکل، تمامی دست اندرکاران اعم از مردم و مسئولان تلاش کرده و خروجی آن نشان از بهبود نسبی وضعیت استان دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه رسانه هایی که انتقاد اصولی می کنند راه را به مسئولان نشان می دهند، اضافه کرد: اما اینکه عده ای اصرار دارند وضعیت ایلام را سیاه نمایی کرده و ذهن جامعه را مشوش کنند به منافع مردم استان ضربه می زند.
 
معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد: حتی یک کنسرت و یا برنامه هنری در این چند سال در استان لغو نشده است اما با سیاه نشان دادن وضعیت استان چگونه می توان انتظار داشت سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد استان شوند.
 
کلانتری اضافه کرد: بر اساس آمار منابع رسمی و معتبر مانند قوه قضاییه و پزشکی قانونی وضعیت استان نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است اما مشکلات و مسائل هنوز وجود دارد و باید همه تلاش خود را در این زمینه به طور مستمر ادامه دهند.
 
انتشار نتایج پیمایش وضعیت فرهنگی اجتماعی استان ایلام در 11 جلد
 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: نتایج پیمایش وضعیت اجتماعی، فرهنگی استان ایلام به تفکیک شهرستان ها در 11 جلد چاپ و منتشر شده است.

علی مهرعلیزاده اظهار کرد: این پیمایش توسط پژوهشگران و محققان دانشگاه تهران انجام شده و برای برنامه ریزی و کار تحقیقی و پژوهشی بر روی وضعیت اجتماعی استان در دسترس پژوهشگران و دانشگاهیان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: نقشه پراکندگی آسیب های اجتماعی استان ایلام دربین سال های 90 تا 94 با محوریت سلامت روان، خشونت و طلاق با همکاری استانداری ایلام، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و بهزیستی تهیه خواهد شد.

وی تاکید کرد: این نقشه با هدف شناسایی نقاط آسیب پذیر استان و قرار دادن این نقاط در اولویت برنامه ریزی ها تهیه می شود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار