همزمان با دهه کرامت و در آستانه شب ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت رضا(ع) مردم ولایتمدار و شهید پرور زاهدان عصر روز/ پنجشنبه/ در مراسمی با شکوه از کاروان زیر سایه خورشید و پرچم متبرک آستان قدس رضوی استقبال کردند.
کد خبر: ۴۷۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶ 03 August 2017

عاشقان و دلباختگان امام هشتم (ع) که در میدان شهدای زاهدان در انتظار کاروان خادمان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و بیرق متبرک حرم آن امام همام بودند پس از استقبال گرم و با شکوه، اعضای این کاروان را همراه با قرائت صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع) و گرداندن پرچم سبز متبرک آستان قدس رضوی به همراه اهدای تبرکات توسط خادمان بارگاه نورانی ثامن الحجج (ع) تا مسجد علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان همراهی کردند.
با ورود کاروان زیر سایه خورشید و قشرهای مختلف مردم به مسجد علی بن ابیطالب (ع) زاهدان جشن میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در این مکان آغاز شد.
دبیر اجرایی کاروان زیر سایه خورشید سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: کاروان‌ خدام آستان قدس رضوی هشتم مرداد همزمان با دهه کرامت وارد استان شده است.
علی هوشمند افزود: اعضای این کاروان در این مدت در شهرستان های کنارک، نیکشهر، ایرانشهر، بزمان، دلگان، جلگه چاه هاشم و خاش حضور یافتند و روز گذشته نیز وارد زاهدان شدند.
وی افزود: شرکت در جشن های میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) و مسجد امام رضا(ع) زاهدان از جمله برنامه های امشب اعضای کاروان زیر سایه خورشید در مرکز استان است.
دبیر اجرایی کاروان زیر سایه خورشید سیستان و بلوچستان افزود: اعضای این کاروان روزهای جمعه و شنبه در شهرستان های شمالی استان حضور پیدا خواهند کرد.
هوشمند ادامه داد: بیش از 100 برنامه در 15 شهر استان برای کاروان زیرسایه خورشید برنامه ریزی شده است.
وی گفت: این اقدامات با تلاش بیش از 200 نفر از جوانان عضو تشکل جوانان رضوی سیستان و بلوچستان در سطح استان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، برپایی ایستگاههای صلواتی و پخش شربت و شیرینی از سوی مردم در برخی مساجد و معابر عمومی شهر زاهدان، اعزام کاروان زائران حرم رضوی از سوی نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان، نصب پارچه نوشته و پرچم های رنگارنگ به همراه پرچم جمهوری اسلامی ایران و چراغانی خیابانها از دیگر برنامه های اجرایی سالروز ولادت با سعادت امام هشتم حضرت رضا (ع) است.
مردم سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی عشق و علاقه خاصی به امام رضا (ع) دارند و از هر فرصتی برای عزیمت به مشهد و زیارت حرم مطهر رضوی استفاده می کنند.
حضور برادران و خواهران شیعه و سنی در مراسم استقبال از کاروان زیر سایه خورشید نشان از وحدت خدشه ناپذیر مردم مسلمان و همیشه در صحنه این استان دارد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود.
این استان به سبب قرار گرفتن در موقعیت خاص جغرافیایی همواره میزبان عاشقان ولایت و امامت از کشورهای پاکستان و افغانستان است که برای زیارت حرم امام هشتم(ع) و حضرت معصومه (س) از طریق مرزهای این سیستان و بلوچستان وارد کشور شده و پس از استراحت مختصر در زائر سراها و مهمانسراها رهسپار مشهد مقدس می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار