میزهای گرانیتی یک وسیله لوکس زیبا برای آشپزخانه یا سایر قسمت‌های خانه شما هستند، اما تمیز کردن منظم آنها برای کمک به حفظ کیفیت و طول عمر بسیار مهم است. بر خلاف لمینت یا سنگ مرمر، میزهای گرانیتی باید به روش خاصی تمیز شوند تا از هر گونه آسیبی جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۱۶۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵ 21 May 2024

میزهای گرانیتی یک وسیله لوکس زیبا برای آشپزخانه یا سایر قسمت‌های خانه شما هستند، اما تمیز کردن منظم آنها برای کمک به حفظ کیفیت و طول عمر بسیار مهم است. بر خلاف لمینت یا سنگ مرمر، میزهای گرانیتی باید به روش خاصی تمیز شوند تا از هر گونه آسیبی جلوگیری شود.

 



نگهداری منظم میزهای گرانیتی برای جلوگیری از لکه، خراش و تیرگی بسیار مهم است. به‌علاوه، حفظ و نگهداری بهترین راه برای حفظ سرمایه‌گذاری شماست. در این مطلب، همه چیزهایی را که باید در مورد نحوه تمیز کردن میزهای گرانیتی به روش صحیح بدانید، مرور می‌کنیم.

 

 

قبل از شروع

تمیز کردن کانترهای گرانیتی بسیار مهم است، زیرا اغلب در آشپزخانه ها هستند، و این بدان معناست که شما به احتمال زیاد میوه، سبزیجات و گوشت خام را روی آنها قرار می‌دهید  و نمی‌خواهید باکتری‌های مضر پخش شوند.

مارلا موک، رئیس Molly Maid )یکی از برندهای مطرح و معتبر در صنعت خدمات پاکسازی) توضیح می‌دهد: «صفحه‌های گرانیتی دارای یک درزگیر سنگی برای جلوگیری از هر گونه آسیب هستند، اما بسیاری از پاک‌کننده‌های خانگی - حتی برخی با مواد طبیعی - می‌توانند آن‌ها را از بین ببرند و سطوح را در برابر لکه‌های دائمی آسیب‌پذیر کنند.»

استفاده این محصولات ممنوع

پاک کننده‌های ساینده مانند سفید کننده، آمونیاک، پاک کننده‌های پنجره و پاک کننده‌های همه منظوره هرگز نباید روی میزهای گرانیتی استفاده شوند.

ژاکلین استین، نظافتچی حرفه‌ای و صاحب Home Reimagined در آستین، تگزاس، موافق این گفته است و پیشنهاد می‌کند که از پاک کننده‌های ملایم و با pH خنثی انتخاب کنید.

او توضیح می‌دهد: پاک کننده‌هایی مانند آب و صابون ظرفشویی یا محصولاتی که مخصوص سنگ و گرانیت ساخته شده‌اند، بهترین هستند.

هنگام تمیز کردن هر سطحی، مهم است که محلولی را که استفاده می‌کنید در یک منطقه کوچک قبل از اعمال آن بر روی کل میز گرانیتی آزمایش کنید. این کار به جلوگیری از هرگونه آسیبی که ممکن است توسط راه حل ایجاد شود کمک می‌کند.

همچنین مهم است که هنگام استفاده از محصولات تمیز کننده، از تهویه مناسب در اتاق اطمینان حاصل کنید.

 علاوه بر این، استین استفاده از دستکش را برای محافظت از دست‌ها و پوست خود در برابر محلول پ‌های پاک‌کننده توصیه می‌کند.

نحوه تمیز کردن میزهای گرانیتی 


روش اول: آب گرم و صابون ملایم
آب گرم را با حدود یک قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی ملایم در یک سطل مخلوط کنید. یک پارچه میکروفایبر نرم یا اسفنج نرم را در محلول فرو کنید و آب اضافی را بگیرید.

میزهای گرانیتی را پاک کنید.

یک پارچه تازه بردارید و آن را در آب تمیز غوطه‌ور کنید تا دوباره میزها را پاک کنید. این به شستشو و از بین بردن باقی مانده صابون کمک می‌کند.

میزها را با یک پارچه تمیز و خشک، خشک کنید تا از ایجاد لکه‌های آب جلوگیری شود.

 روش دوم: ایزوپروپیل الکل و آب
ایزوپروپیل الکل (که بیش از ۷۰ درصد نیست)، یک بطری اسپری یک لیتری و یک صابون ظرفشویی ملایم بردارید. چهار قاشق غذاخوری الکل و چهار قطره صابون را در بطری اسپری یک لیتری مخلوط کنید. بطری اسپری را با آب ولرم پر کنید و به آرامی تکان دهید. مخلوط را روی میز اسپری کنید و اجازه دهید محلول به مدت ۳-۵ دقیقه بماند و سپس آن را با یک اسفنج یا پارچه نرم پاک کنید.

هر چند وقت یکبار می‌توان میزهای گرانیتی را تمیز کرد؟

توصیه می‌شود که میزهای خود را روزانه با یک پارچه میکروفایبر نرم و خشک گردگیری کنید تا زباله‌ها از بین بروند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار