مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام از اجرای همزمان طرح ملی بانک اطلاعات تشکل های مردم نهاد در استان با کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۷۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹ 01 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ علی مهرعلیزاده روز اظهار کرد: این طرح با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری، وزارت کشور و دانشگاه تهران به منظور ثبت اطلاعات دقیق تشکل های مردم نهاد همزمان با سراسر کشور آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.
 
وی تاکید کرد: در این طرح اطلاعات تشکل های مردم نهاد استان و زمینه فعالیت آنان و اقدامات و عملکرد این تشکل ها در سامانه اینترنتی جمع آوری و ذخیره می شود.
 
وی ادامه داد: کلیه تغییرات اعضای تشکل های مردم نهاد و همچنین تشکل هایی که از این تاریخ به بعد تاسیس می شوند، در سامانه مذکور وارد می شود.
 
وی یادآور شد: صدور پروانه فعالیت، تمدید پروانه فعالیت، ارائه صورتجلسات مجامع عمومی، صدور نامه ثبت و همچنین سایر مجوزهای قانونی تشکل ها در سراسر کشور از طریق سامانه انجام می شود.
 
وی افزود: به دلیل فقدان اطلاعات صحیح و منسجم در موضوع تشکل های اجتماعی امکان مطالعات آسیب شناختی و تحلیل روندی از توسعه یا موانع توسعه مشارکت های اجتماعی فراهم نیست.
 
وی ادامه داد: در طول یک دهه اخیر، ظرفیت های قانونی و بسترهای مناسبی در زمینه ایفای نقش این تشکل ها در بخش های مختلف جامعه شکل گرفته و تحقق اهداف مد نظر از تصویب این قوانین، مستلزم دسترسی به اطلاعات صحیح و روزآمد در خصوص کمیت و کیفیت تشکل های مردم نهاد است.
 
مهرعلیزاده گفت: در قانون برنامه های در دست اقدام دولت بر ضرورت تعامل و بهره برداری از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد برای ایفای نقش در عرصه اجتماعی تاکید شده است و ما در این راستا درصدد توسعه این تشکل ها هستیم.
 
وی اولین گام برای اجرای این قانون را فراهم نمودن امکانات لازم برای دسترسی دستگاه های اجرایی کشور به اطلاعات و آمار صحیح و به روز، در خصوص کمیت و کیفیت سازمانهای مردم نهاد برشمرد و گفت: به دلیل فقدان داده ها ،همکاری بین بخشی دستگاه ها صورت نمی گیرد و برغم دارا بودن اطلاعات شفاف امکان استفاده از ظرفیت تشکل ها میسر نمی شود.
 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام، هدف از اجرای این طرح ملی را شناخت و تحلیل وضعیت موجود سازمانهای مردم نهاد و برنامه ریزی برای رفع مسائل و مشکلات، امکان تحلیل وضعیت توسعه کمی و کیفی سازمانهای مردم نهاد در استانها، شهرستانها و روستاها، امکان ارزیابی عملکرد استانداریها و فرمانداریها در زمینه کمی و کیفی سازمانهای مردم نهاد و امکان ارزیابی میزان مشارکت نهادی در استان ها و شهرستان ها را از اهداف این طرح ملی برشمرد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار