کد خبر: ۴۷۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 01 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛علیرضا دهقان دبیر تخصصی دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی یزد همزمان با برگزاری این جشنواره در خصوص برنامه‌های مختلف این رویداد توضیحاتی داد.

دهقان با اشاره به نمایش دو مستند برگزیده جشنواره فیلم فجر گفت: در مسیر هدف گذاری انتقال تجربه‌های موفق و زمینه سازی برای بحث و گفت و گو در ابعاد مختلف تولید آثار سینمایی، نمایش، نقد و بررسی فیلم‌های آبی کمرنگ به کارگردانی آرش لاهوتی و متهمین دایره بیستم به کارگردانی حسام اسلامی از آثار برگزیده در بخش مستند سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و جشنواره سینما حقیقت با حضور کارگردان‌های آثار برنامه ریزی شد تا علاقه‌مندان بتوانند از این فرصت تاثیرگذار بهره مند شوند. همچنین نمایش ویژه‌ای از فیلم یا ضامن آهو اثر ماندگار پرویز کیمیاوی درجشنواره خواهیم داشت.
علیرضا دهقان درباره طراحی تندیس جشنواره توضیح داد: امسال برای تندیس جشنواره با بهره گیری از المان دوره‌های قبل و نزدیک کردن این طرح به جشنواره فیلم و فضای فرهنگی یزد به شمایی جدید از تندیس رسیدیم که می‌تواند به عنوان نماد دائمی جشنواره فیلم رضوی تبدیل شود. این تندیس از جنس برنز و با روکش آب طلا ساخته می‌شود و در اختتامیه به برندگان اول اهدا خواهد شد.
وی درباره کارگاه‌های آموزشی جشنواره گفت: تعداد کارگاه‌های آموزشی را نسبت به دوره‌های قبل کاهش دادیم اما زمان بیشتری را برای ارائه مفاهیم نظری و عملی در کارگاه‌ها در نظر گرفتیم و خوشبختانه این برنامه با استقبال خوب و پر شدن سقف پذیرش دوره از سوی فیلمسازان روبه رو شد.
کارگاه آموزشی فیلم کوتاه «از کلاسیک تا معاصر» با حضور دکتر احمد الستی دکترای زیباشناسی سینما از آمریکا و عضو هیات علمی دانشگاه تهران و کارگاه آموزشی فیلم مستند «از ایده تا فیلمنامه» با حضور استاد همایون امامی دانش آموخته سینما از دانشگاه هنر تهران، مستند ساز، مدرس و مولف کتب سینمایی با ٣٢ ساعت زمان آموزشی برای هر کارگاه  در قالب برنامه‌های جنبی جشنواره برگزار شد و امیدواریم این فضای آموزشی بعد از جشنواره نیز امتداد داشته باشد تا بتوانیم ایده‌ها و فیلمنامه‌های عزیزان شرکت کننده را به مرحله تولید برسانیم.
دبیر تخصصی دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در پایان با تشکر از حضور ارزشمند پیشکسوتان سینما در برنامه‌های مختلف جشنواره، حمایت همدلانه مسئولان، تلاش‌های تیم اجرایی و همراهی فیلمسازان استان یزد و مسئولین اداره کل  فرهنگ و ارشاد استان و موسسه فرهنگی هنری شهر هنر و رسانه پرواز گفت: امید است این جشنواره روز به روز از ثروت‌های غنی حرفه‌ای، نگاه بدیع و قوی حمایتی و سرمایه گذاری‌های ارزشمند فرهنگی و اقتصادی نسبت به گذشته برخوردار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار