کد خبر: ۴۵۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 13 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛دومین کارگاه آموزشی فیلم مستند(از ایده تا فیلمنامه) با حضور " استاد همایون امامی " در بخش جنبی دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی برگزار شد.

مدرس کارگاه فیلم مستند (از ایده تا فیلمنامه ) با تاکید بر مطالعه کتاب های مربوط به مستند و معرفی دو کتاب در این زمینه فیلمسازان حاضر در کارگاه را به افزایش سطح آگاهی و افزایش سواد علمی خود تشویق نمود.
 
همایون امامی کارگردان مستند کوچه های کاشان در مورد گونه های مختلف فیلم مستند گفت : فیلم های مستند را هم به لحاظ موضوعی و هم به لحاظ فرم مستند می توان شاعرانه یا  مستند بازنمایی دسته بندی نمود.

وی با اشاره به برخی از موضوعات فیلم های مستند از جمله  مستند تاریخی ، سیاسی ، اجتماعی و تشریح عناصر تاثیر گذار در ساخت این قبیل فیلم ها و روند شکل گیری از ابتدا تا انتهای این گونه از سینما به بحث پیرامون بایدها و نبایدهای آثار سینمای مستند پرداخت.

امامی با نمایش فیلم های موفق در حوزه سینمای مستند سعی نمود تا ضمن ایجاد یک فضای نقد و بررسی دو طرفه در کارگاه علاقه مندان را با نمونه های عملی این سینما بیشتر آشنا سازد.

استاد همایون امامی در مورد عناصر واقعیت در فیلم مستند که شامل زمان ، مکان ، شخصیت و رویداد می شود گفت : اگر همه این عناصر واقعی باشند یعنی فیلم در حال رخ دادن است اما اگر یکی از این عناصر بعنوان مثال زمان تغییر کند فیلم را بازسازی یک رویداد می توان عنوان نمود یا اما اگر عنصر رویداد توسط کارگردان طراحی شود فیلم عنوان داستانی مستند را به خود می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار