رييس دانشگاه آيت الله حائري ميبد از اجراي ايده ساخت مسكن دانشجويي در اين دانشگاه خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه فاز نخست اين طرح با ساخت 30 واحد مسكوني در قالب پنج مجتمع شش واحدي در بازه زماني شش ماه مورد بهره برداري قرار گيرد.
کد خبر: ۴۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 10 June 2015
به گزارش تابناک یزد  دكتر "عباس كلانتري" امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به لزوم تغيير رويكرد دانشگاه‎‎ها با توجه به سياست اقتصاد مقاومتي، تصريح كرد:  امكان جلب مشاركت‏‏هاي خيري كوچك، هزينه اندك و سرعت بالاي ساخت به توجه به استفاده از مصالح نوين ساختمان‎‎سازي و مهمتر تلاش براي آشنايي بيشتر دانشجويان در امور اجرايي از مزايا و اهداف اين طرح است.

وي با بيان اين كه اين مجتمع در قالب سه شهرك در اين دانشگاه به تفكيك براي دانشجويان دختر، پسر و كارمندان دانشجويان متاهل در دستور كار است، اظهار كرد: براساس آيين نامه اجرايي اسن شهرك‎‎ها كه در حال تدوين است، اداره اين شهرك‎‎ها نيز توسط خود دانشجويان انجام خواهد شد.

به گفته اين مسئول، هر واحد از اين مجتمع‎‎هاي مسكوني دانشجويي به مساحت 100 مترمربع و براي سكونت 10 دانشجو در نظر گرفته شده است.

كلانتري يكي از ديگر برنامه‎‎هاي دانشگاه براي سال آينده را ايجاد بازارچه كار آفريني در دانشگاه به منظور خوداشتغالي دانشجويان با ايجاد كارگاه‎‎هاي فني با هدف درآمدزايي آنها ذكر كرد و با اشاره به راه‏اندازي انتشارات دانشگاه، از در دست چاپ بودن هفت كتاب توسط اين انتشارات خبر داد.

وي در ادامه با اشاره به كمك‎‎هاي خيري بنياد ميبدي به اين دانشگاه، از در حال ساخت بودن ساختمان ستاد مركزي اين دانشگاه به مساحت هفت هزار مترمربع نيز خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه اين ساختمان تا اواخر تابستان به پيشرفت فيزيكي 50 درصد برسد.

وي همچنين اعلام كرد: مجتمع آزمايشگاهي دانشگاه متشكل از 24 كارگاه و آزمايشگاه مجهز نيز در حال ساخت است كه اميدواريم تا اول مهرماه امسال مورد بهره برداري قرار گيرد.

كلانتري با اشاره به پيشرفت فيزيكي 60 درصدي مسجد دانشگاه، گفت: سالن ورزشي دانشگاه در دو فاز 1500 مترمربعي در حال اجراست و پيش بيني مي‎‎شود تا سال آينده يكي از فازهاي اين طرح افتتاح شود.

وي با اشاره به طرح جامع 20 ساله دانشگاه و اجراي آن در فازهاي پنج ساله، از تلاش براي اخذ مجوز رشته‎‎هاي ميان رشته‎‎اي و تحصيلات تكميلي در قالب اين طرح خبر داد و تصريح كرد: دانشگاه حائري ميبد كه از سال 1392 به صورت مستقل از دانشگاه يزد فعاليت خود را آغاز كرده است، در حال حاضر داراي يكهزار و 270 دانشجو در 9 رشته كارشناسي، هشت رشته كارشناسي ارشد و سه رشته دكتري است.

وي با بيان اين كه 58 درصد از دانشجويان فعلي دانشگاه را خواهران و مابقي را برادران تشكيل مي‎‎دهند، افزود: تمام 47 درصد دانشجوي غير بومي دانشگاه در خوابگاه‎‎هاي دانشگاه كه داراي ظرفيت‎‎هاي 400 نفري براي برادران و نيز 400 نفري براي خواهران هستند، اسكان دارند.

رييس دانشگاه ايت الله حائري با اشاره به افزوده شدن دو رشته كارشناسي جغرافياي سياسي و حقوق و نيز چند رشته در مقاطع تحصيلات تكميلي تا ابتداي مهرماه امسال، پيش‎‎بيني كرد كه تعداد دانشجويان اين دانشگاه در سال تحصيلي جديد به يكهزار و 700 دانشجو افزايش يابد.

وي در ادامه از برنامه‏‏هاي دانشگاه به برگزاري همايش‎‎هاي علمي استاني و ملي اشاره كرد و در اين باره برگزاري اولين همايش ملي ايران‎‎شناسي در اين دانشگاه را كه با حضور اساتيد مطرح كشوري مانند استاد دادبه و نيز استقبال چشمگير دانشجويان مواجه شد، مثبت ارزيابي كرد.

به گزارش ایسنا، دكتر كلانتري در پايان نيز از اقدامات فرهنگي دانشگاه در سال تحصيلي كنوني را برگزاري چهار  مورد كرسي‏‏هاي‏‏ آزادانديشي و تريبون آزاد با موضوعات روز جامعه، اكران فيلم‏‏هاي مختلف در دانشگاه، برگزاري اردوهاي كشوري، برگزاري تورهاي يزدگردي و ميبدگردي به صورت هفتگي، بپايي دهمين يادواره شهداي دانشجو و غيره را برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار