اگر چه جلال میرزایی نماینده اصلاح طلب استان در شعارهای انتخاباتی و حتی بعد از آن ،پرداختن به بحث جابجایی مدیران را از اولویتهای کاری خود حذف نموده واز ورود به این مقوله مهم تبری جست ،اما باید گفت انتطارات جریان اصلاح طلب استان بعنوان تاثیرگذارترین مولفه در پیروزی این نماینده در رقابتهای انتخاباتی و همچنین همسویی وی با دولت و نهایتا عهده دار شدن مسئولیت ستاد انتخاباتی حسن روحانی دراستان ،مسئولیت این نماینده را برای تحقق مطالبات وانتظارات فعالین سیاسی اصلاح طلب استان دو چندان نمود.
کد خبر: ۴۵۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱ 11 July 2017

تابناک ایلام علی اصغر اسدی::یکی از موضوعاتی که در طول چهارسال گذشته ،همواره ذهن بخشی از فعالان سیاسی وابسته به جریان اصلاح طلب استان را به خود درگیر کرده ومی توان از آن بعنوان یک دغدغه مهم در سطح مدیریت اجرایی استان نام برد ،وجود برخی از مهره های غیر همسو با دولت یا به تعبیری حضور مدیران دو زیست بر سر مناصب دولتی در استان بوده است .

به این معنا که در طول چهار سال حاکمیت دولت تدبیر وامید ،مدیرانی در راس برخی از دستگاههای اجرایی اعمال مدیریت نمودند که علیرغم خروج رل قدرت از دست جریان اصولگرا و قرار گرفتن دراختیار طیف مخالف آنان ،این افراد با برخورداری از قدرت های پشت پرده، کماکان بر سر مناصب مدیریتی باقی مانده و کسی هم فکر نمی کرد براحتی این افراد صندلیهای قدرت چسبیده به خود را رها نمایند.

هر چند که براساس یک قانون نانوشته وعرف سیاسی در کشور که غیر منظقی هم جلوه نمی نماید ،طبیعتا با چرخش قدرت در راس هرم مدیرت اجرایی وسیاسی کشور ،بمنظور تسلط بیشتر و همراهی با جریان سیاسی حاکم، گماردن مدیران همسو می تواند در پیشبرد اهداف وبرنامه های مدیریت ارشد اجرایی کشور مثمر ثمر واقع شده و به نوعی باید آن را حق جریان سیاسی حاکم بر راس مدیریت اجرایی وسیاسی کشور تلقی نمود.

مدیرکل کار ،تعاون ورفاه اجتماعی استان ایلام نیز در ردیف یکی از همان مناصبی بود که علیرغم تغییر قدرت سیاسی در راس هرم اجرایی کشور، توانست به هرقیمتی که شده دست از سر مدیریت یکی از حساسترین وعملیاتی ترین دستگاههای اجرایی استان برنداشته و با وجود تغییرات چشمگیر در هرم قدرت سیاسی کشور واستان، هیچ قدرتی اعم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره های گذشته ونماینده عالی دولت دراستان ،یارای نزدیک شدن به صندلی قدرت این دستگاه اجرایی را نداشته باشد.

شاید برهمین اساس بود که از همان روز نخست اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی مجدد تدبیر وامید ،موضوع ایجاد تغییر در مدیریت اجرایی استان وطرح جابجایی مدیران غیر همسو با دولت و حذف مدیران دوزیست بعنوان یک ایده جدی در دستور کار جریان سیاسی همسو با دولت با محوریت نماینده اصلاح طلب استان قرار گرفت.

اگر چه جلال میرزایی نماینده اصلاح طلب استان در شعارهای انتخاباتی و حتی بعد از آن ،پرداختن به بحث جابجایی مدیران را از اولویتهای کاری خود حذف نموده واز ورود به این مقوله مهم تبری جست ،اما باید گفت انتطارات جریان اصلاح طلب استان بعنوان تاثیرگذارترین مولفه در پیروزی این نماینده در رقابتهای انتخاباتی و همچنین همسویی وی با دولت و نهایتا عهده دار شدن مسئولیت ستاد انتخاباتی حسن روحانی دراستان ،مسئولیت این نماینده را برای تحقق مطالبات وانتظارات فعالین سیاسی اصلاح طلب استان دو چندان نمود.

برهمین اساس علیرغم سختی های موجود در فرآیند جابجایی مدیران غیر همسسو ودوزیست استان ، تغییر علیرضا زرگوش و انتصاب شکراله شیرخانی یکی از چهره های مطرح جریان اصلاح طلب استان به جای او ،بیانگر عزم جدی این نماینده و جریان حامی وی ،بمنظور حذف مدیران ناکارامد وغیر همسو آن هم در راستای توسعه و پیشرفت استان وتحقق برنامه های دولت تدبیر وامید در استان توسعه نیافته ایلام است .

افتادن اولین قرعه تغییر بنام یکی از مدیرانی که در اقدامی منحصر به فرد ،توانست با جلب حمایت اهرمهای قدرت از نمایندگان گذشته گرفته تا بخشی از قدرت سیاسی واجرایی در راس وزارتخانه، دردو دولت کاملا نا متجانس از حیث سیاسی وفکری اعمال مدیریت نماید،کار چندان آسانی نبود . نماینده اصلاح طلب مردم استان نشان داد که برای همسو سازی جریان فکری مورد حمایت خویش وتسهیل روند اجرای برنامه های توسعه ای استان تسلیم عناصر زر وزور نشده و در این مسیرباکسی مماشات نخواهد کرد.

انتظار عامه این است ،مدیریت اجرایی وسیاسی استان با همدلی و تعامل بیشتر با نماینده مردم استان ،زمینه بکارگیری مدیران کارآمد ، دغدغه مند ،با صداقت وشفاف سیاسی در راستای توسعه وپیشرفت همه جانبه استان واحقاق حقوق مسلم مردم محروم ودرعین حال مظلوم ایلام را فراهم آورند ،بدیهی است ،با وجود حصول شرایط خاص ومنحصر به فردی نظیر همسویی دولت و نماینده مردم دراستان و مهیا بودن تمام شرایط برای جلب توجه ونظر مسئولین ارشد به کاستیها و نارساییهای استان ایلام ،عدم بهره برداری از شرایط خاص محقق شده درراستای خدمت بیشتر به مردم استان از کسی پذیرفته نخواهد شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
درد مند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
بعد جناب زرگوش نوبتی هم باشه نوبت جناب شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری میباشد که حتی در دور قبل انتخابات ریاست جمهوری از طرفداران کاندیدای اصولگرایان بود که با لابی یکی از نمایندگان متخلف دوره قبل مجلس به میز مدیرکلی رسید و هنوز مدیریت ضعیف ایشان ادامه داشته و میراث فرهنگی به یه ویرانه تبدیل شده که هر کارشناس بیسوادی ادعای مدیر کلی جدید این سازمان رو داشته ..انتظار این است از مدیران ارشد استان و کشور با گماردن افراد لایق و کاردان زمینه پیشرفت استان را هموار سازند
یه بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
چرخش غیرمنطقی و صرفا براساس رابطه های سیاسی و نوکری نمایندگان مجلس، باعث ایجاد فساد اداری و اخلاقی در مدیریت دستگاههای دولتی است.
در کشور ایران، دستگاههای نظامی براساس تجربه و ارتقاء درجه نظامی،تصدی پست و مسئولیت را عهده دار می شدند؛ که آن هم به برکت وجود دانشگاههای بی ریشه و اساس علمی-کارتنی درجه ای گروهبانی از کلانتری ها و سیستم نظامی رخت بر می بندد.
ایجاد رتبه بندی های صحیح و منطقی و با برگزاری آزمونهای علمی شرایط را برای رشد و بروز شخصیت های خدمتگذار لایق در کشور فراهم می شود و چرخش مدیریت بین چندین نفر انگیزه خدمت را برای سایر کارمندان را خاموش خواهد کرد.
ولی افسوس که همه این گفته ها و خواسته چیزی جزء یک اتوپیا نیست و افرادی مانند مهندس زرگوش سبکی از مدیریت را در استان پایه گذاری کرده اند که بایستی سالها بگذرد تا از حافظه و خاطره حذف شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار