واقعیت چیست؟
در حالی که عالی‌ترین مقام انتظامی استان البرز به صراحت از هلاکت قاتلان شهید مرادی در درگیری مسلحانه با پلیس خبر داده است، همتای لرستانی وی این خبر را به صورت دیگری مطرح می‌کند.
کد خبر: ۴۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۰ 10 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: در روز بیستم اردیبهشت ماه سال جاری صدای تیراندازی در منطقه مشکین دشت کرج شنیده شد.

بلافاصله خبرنگاران برای پیگیری موضوع با مسئولان اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان البرز و شهرستان کرج تماس گرفتند و در نهایت مشخص گردید که درگیری پلیس با یک گروه سارق مسلح منجر به شهادت ستوان یکم جواد مرادی از ماموران پلیس آگاهی البرز شده است.
در همین ارتباط روز هجدهم خرداد ماه و در کمتر یک ماه پس از شهادت این مامور پلیس،
سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده نیروی انتظامی استان البرز خبر از دستگیری عوامل این جنایت داد.
در خبری که خبرگزاری ایرنا منتشر کرده به نقل از وی آمده است: در پی شهادت ستوان یکم مرادی، عملیات پلیس برای شناسایی سارقان مسلح آغاز شد تا اینکه پس از مدتی پلیس توانست آنان را شناسایی کند.
وی ادامه داد: از آنجا که این افراد بطور مستمر برای فرار از دست قانون مخفیگاه خود را تغییر می‌دادند، بنابراین پلیس مکان‌های مختلفی برای دستگیری آنان رصد کرد تا اینکه شامگاه یکشنبه در شهر خرم آباد استان لرستان در محاصره پلیس قرار گرفتند.
کامرانی صالح گفت: دو تن از این افراد در درگیری مسلحانه با پلیس کشته شدند و دو نفر دیگر به دام افتادند که به استان البرز انتقال یافتند.
در حالی که عالی‌ترین مقام انتظامی استان البرز به صراحت از هلاکت قاتلان شهید مرادی در درگیری مسلحانه با پلیس خبر داده است، همتای لرستانی وی این خبر را به صورت دیگری مطرح می‌کند.

خبرگزاری مهر گزارشی از نشست خبری سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان لرستان منتشر کرده و به نقل از وی آورده است: "
عوامل پلیس آگاهی به صورت شبانه روزی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند تا اینکه این افراد در یکی از محلات خرم آباد شناسایی شده و قبل از اینکه بخواهند از محل خارج شوند تحت محاصره پلیس قرار می گیرند. حوالی نیمه شب یکشنبه است، پلیس محل اختفای متخلفان در خرم آباد را تحت محاصره قرار داده و حدود نیم ساعتی می شود که از آنها می خواهد بدون درگیری تسلیم شوند. تبهکاران که به آخر خط رسیده اند در پاسخ مهلت پلیس می گویند که چیزی برای از دست دادن ندارند و به رجز خوانی خود ادامه می دهند، ولی این تو بمیری دیگر از آن تو بمیری ها نیست!
سردار قنبری می گوید: با تمهیداتی که اندیشیده شده محاصره به گونه ای بود که این افراد چاره ای جزء اینکه در دام ماموران پلیس بیفتند ندیدند و در نهایت با عملیات سریع پلیس این افراد بدون اینکه حتی اجازه تیراندازی به آنها داده شود دستگیر شدند.
دستگیری تبهکاران پایان این ماجرا نیست؛ در مسیر انتقال این باند مخوف یکی از آنها با طرح این موضوع که بیشتر از دو ساعت دیگر زنده نیست می خواهد که با خانواده اش تماس حاصل کند. ظن پلیس به تبهکاران شکل می گیرد، آنها در دقایق پایانی قبل از دستگیری برای فرار از محاکمه قانون اقدام به مصرف قرص کرده اند.
ماموران پلیس با اورژانس تماس گرفته و پس از محرز شدن ادعا توسط تیم های فوریت پزشکی تبهکاران به بیمارستان انتقال داده می شوند. در مسیر انتقال به بیمارستان کار بازجویی کلید زده می شود تا قبل از مرگ متخلفان پرونده تکمیل شود.

سردار قنبری می گوید که قاضی پرونده هم همان لحظه اولیه حضور پیدا کرده و اظهارات این باند را مستند سازی می کند. تبهکاران به همه جرایم خود اقرار می کنند.
مطابق جزئیات درج شده در پرونده تا این لحظه تبهکاران به قتل محمد ولی پور در تاریخ هفتم اسفندماه سال گذشته در شهرستان خرم آباد، درگیری مسلحانه با پلیس آگاهی برای رهایی یک متهم، سرقت یک دستگاه پراید، قصد و تلاش برای اجرای پروژه سرقت مسلحانه طلا فروشی و شهادت افسر نیروی انتظامی اقرار کرده اند.
همچنین این افراد به سرقت مسلحانه یک طلا فروشی در شهرستان دزفول و هفت فقره تیر اندازی به منازل اشخاص در خرم آباد، بروجرد و دورود به قصد ایجاد وحشت و انتقام جویی معترف شده اند.
فرمانده انتظامی استان لرستان پرونده این ماجرا را اینگونه می بندد: بعد از اینکه تبهکاران به بیمارستان منتقل شدند دو نفر از آنها نیمه های شب فوت کردند ولی دو نفر دیگر هنوز در بیمارستان بستری بوده و قادر به تکلم هستند که امیدواریم برای محاکمه زنده بمانند."
حال این پرسش مطرح می‌شود که عوامل شهادت شهید مرادی از ماموران پلیس آگاهی کرج بر اثر درگیری مسلحانه با پلیس به هلاکت رسیدند و یا با خوردن قرص‌ به زندگی ننگین خود پایان داده‌اند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار