رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 25 سد معیشتی در این استان در دست اجراست که از این تعداد 11 سد معیشتی در حوزه استحفاظی شهرستان مشگین شهر قرار دارد.
کد خبر: ۴۵۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ 08 July 2017
به گزارش تابناک : عدیل سروی روز شنبه در آئین کلنگ زنی فاز اول عملیات اجرایی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد احمد بیگلو در مشگین شهر افزود: توجه ویژه ای که دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال ۹۶ به مقوله تامین آب کشاورزی داشته اند بسیار ارزشمند است.
وی گفت: پروژه های مهم آبیاری بارانی فقط با مشارکت ۱۵ درصدی مردم و کمک های بلاعوض ۸۵ درصد دولت تدبیر و امید محقق می شود که این خود بیانگر عزم راسخ مسوولان به مقوله استفاده بهینه و اصولی از آب کشاورزی است. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین افزود: در بحث مربوط به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان شاهد افزایش اعتبارات ۲ برابری استانی در سال جاری هستیم و تخصیص این حجم از اعتبارات نقش موثری در مهار آبهای جاری و گسترش سدهای معیشتی و تجهیز مزارع به انواع سیستم های آبیاری بارانی و تبدیل دیم زارها به مزارع آبی خواهد داشت. 
سروی همچنین از دیگر اقدامات موثر دولت تدبیر و امید را مهار آبهای مرزی در استان اردبیل دانست و گفت: تخصیص ۸٫۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی و نیز سفر رئیس جمهوری به این استان و شروع عملیات مگاپروژه پایاب اراضی سد خداآفرین و فاز اول عملیات اجرایی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد احمد بیگلو نیز جزیی از این پروژه عظیم محسوب می شود. 

فرماندار مشگین شهر نیز در این آئین گفت: با اجرای شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد احمد بیگلو ۶۶۸ هکتار از اراضی دیم منطقه به زیر کشت آبی خواهد رفت. 
میرعلی رحیمی زاد افزود: با افتتاح فاز اول این پروژه ۶۶۸ هکتار از اراضی دیم منطقه به زیر کشت آبی خواهد رفت که از این میزان ۳۳۵ هکتار به صورت قطره ای برای باغ ها و ۳۵۳ هکتار نیز به صورت بارانی برای مزارع به اجرا در خواهد آمد. 
رحیمی زاد افزود: در اجرای فاز اول این پروژه بیش از ۹۳ میلیارد ریال هزینه خواهد شد. 
شهرستان مشگین شهر یکی از قطب های مهم کشاورزی استان اردبیل است ، سطح باغ ها در این شهرستان بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار است. 
سیب مشگین شهر و زردآلوی آن شهرت ملی دارند. 
سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن انواع میوه های مرغوب سردرختی در این شهرستان تولید می شود. 
قابلیت ها و توانمندی های این شهرستان در تولید محصولات زراعی همچون گندم ، جو و حبوبات منحصر بفرد است به گونه ای که سطح زیرکشت این محصولات نیز به بیش از ۱۵۰ هزار هکتار می رسد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار