یوسف شیخ الملوکی؛
مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: بررسی نقشه ها، تصاویر ماهواره ای و خروجی مدل های عددی بروز شده نشان می دهند که موج گرما در مناطق مختلف این استان تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۴۵۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۲ 07 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  اظهار کرد: همچنین به علت تغذیه رطوبتی از عرض های جنوبی، شرجی شدن منطقه و ابرناکی نیز مورد انتظار است که  فردا در برخی نقاط و ارتفاعات می تواند منجر به بارش های خفیف شود.
 
وی افزود: تا چند روز آینده آسمان استان شاهد رشد ابر خواهد بود که می تواند باعث شرجی شدن هوا و افزایش احساس گرما شود بنابراین لازم است تمهیدات مرتبط با گرما در زمینه های مصرف انرژی و کشاورزی در نظر گرفته شود.
 
شیخ الملوکی یادآور شد: بر این اساس باید مصرف بهینه انرژی شامل آب و برق و تمهیدات لازم برای تامین آنها، مراقبت از آتش سوزی جنگل ها و مراتع و خودداری از تردد در ساعات گرم روز بویژه خردسالان و سالمندان در نظر گرفته شده و اطلاع رسانی شود.
 
مدیرکل هواشناسی استان ایلام اضافه کرد: در کشورهای عراق و سوریه نیز به طور مرتب طوفان خاک رخ می دهد اما هسته اصلی آن به سمت این استان حرکت نخواهد کرد و تنها گوشه ای از آن به صورت غبارهای رقیق شده تا سه روز آینده در آسمان مشاهده خواهد شد.
 
شیخ الملوکی گفت: دمای امروز شهر ایلام امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) در گرمترین ساعت به 40 درجه سانتیگراد بالای صفر و در خنک ترین ساعت نیز به 23 درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.
 
وی تاکید کرد: همچنین دمای شهرهای مهران و دهلران نیز امروز و فردا در گرمترین ساعات به 50 درجه سانتیگراد و شهرهای دره شهر، ایوان، سرابله، لومار، آبدانان، ارکواز و بدره نیز به ترتیب به 47، 41، 43، 46، 44، 41 و 46 درجه سانتیگراد بالای صفر می رسند. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار