مدیرامور آب و فاضلاب شهرستان طبس با بیان اینکه شهر طبس از جمله شهرهای دارای تنش آبی و در معرض بحران است، گفت: مصرف آب از ابتدای امسال تا کنون هفت درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۴۵۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 05 July 2017
علیرضا محمدزاده مقدم سه شنبه شب در نشست خبری با بیان اینکه آب در دو شبکه بهداشتی و شرب در بین مشترکین توزیع می‌شود، اظهارکرد: آب در شبکه بهداشتی به طول ۲۴۰ کیلومتر و در شبکه شرب به طول ۵۸ کیلومتر و از طریق ۱۱۰ جایگاه برداشت آب در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود ۱۷ هزار و ۷۰۰ مشترک آب در شهر طبس بیان کرد: ۷۵ درصد از این تعداد مشترکین خانگی هستند.

محمدزاده با اشاره به کمبود آب در سال گذشته که ناشی از کاهش نزولات جوی بود، گفت: با همکاری خبرنگاران و همت مردم، کاهش ۷ تا ۱۰ درصدی مصرف آب را در تابستان سال گذشته شاهد بودیم.

وی با اشاره به آبگیری سد نهرین طبس در سال جاری بیان داشت: در حال حاضر حدود ۲۰ درصد آب شهر از این سد تأمین می‌شود.

وی با اذعان به اینکه آب شرب توزیع شده در شبکه خانگی حداقل استاندارهای لازم را دارد، گفت: سعی در بهبود کیفیت آب شرب داریم و توصیه می‌کنیم که همشهریان برای بهره برداری از آب باکیفیت‌تر از ایستگاه‌های برداشت آب استفاده کنند.

کاهش ۴۷درصدی بارندگی در شهرستان نسبت به بلند مدت

مدیرامور آب و فاضلاب شهرستان طبس میزان بارندگی در سال زراعی جاری را ۴۱.۶ میلی متر اعلام کرد و گفت: نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش بارندگی و نسبت به میانگین بلند مدت ۳۰ ساله ۴۷ درصد کاهش بارندگی را در طبس داشته‌ایم.

 وی میانگین دمای هوا در طبس را در خرداد ماه ۴۲.۹ سانتی گراد اعلام کرد و افزود: با توجه به گرمای بالای هوا در شهرستان در خرداد ماه ۱۳ درصد افزایش مصرف آب را در ۱۰ روز اول این ماه داشته‌ایم.

محمدزاده با اشاره به افزایش ۷ درصدی مصرف آب از ابتدای سال جاری تا کنون در شهرستان گفت: ۵۹ درصد مشترکین خانگی درحد الگوی مصرف از آب استفاده کرده‌اند.

۳۶ درصد مشترکین طبسی دو برابر الگو آب مصرف می کنند

 وی با بیان اینکه ۳۶ درصد مشترکین شهرستان دو برابر الگوی مصرف و ۵ درصد بیش از دو برابر الگو مصرف آب داشته‌اند، بیان کرد: بر اساس الگوی مصرف هر فرد درشبانه روز ۱۵۰ لیتر مجاز به استفاده از آب است.

وی با اشاره به تأمین آب طبس از ۲۵ حلقه چاه بیان کرد: سال قبل برداشت آب از چاه‌ها ۲۱۳ لیتر برثانیه بود که امسال بدلیل خشکسالی و استفاده مداوم از منابع زیرزمینی به حدود ۹ درصد کاهش یافته و اکنون به ۱۹۶ لیتر درثانیه رسیده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان طبس به اصلاح و بازسازی هفت هزار و ۸۰۰ متر از شبکه آبرسانی شهرستان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۵۱۰ انشعاب نوسازی و استاندارد سازی شده است.

 وی عنوان کرد: ۵۰ کیلومتر نشت یابی و تعویض حدود ۹۴۰ کنتور معیوب را در سال گذشته داشته‌ایم که ۲ درصد کاهش مصرف آب داشته‌ایم اما باز هم هدر رفت آب از میانگین کشوری بالاتر است.

محمدزاده ادامه داد: ۲۰ درصد آب مورد نیاز شهر از طریق تصفیه خانه تأمین می‌شود.

کشف ۱۶ انشعاب غیر مجاز در شهرستان

این مقام مسئول بیان کرد: درسال گذشته ۱۶ انشعاب غیرمجاز در مصارف خانگی کشف شده است که خسارتی از ۲ تا ۶ میلیون تومان به دولت وارد کرده‌اند.

مدیرامور آب و فاضلاب طبس گفت: شهر طبس ازجمله شهرهای دارای تنش آبی و در معرض بحران خصوصاً در بحث آب شرب در سطح کشور است.

وی با تاکید بر این مسئله که درسال باید ۱۵ کیلومتر شبکه آبرسانی اصلاح شود، گفت: این موضوع بدلیل محدودیت اعتبارات شرکت آب و فاضلاب محقق نشده است.

 به گفته وی درسال گذشته ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان اعتبار مصوب داشتیم که در نهایت ۲۳۷ میلیون تومان تخصیص یافت.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۵ درصد افزایش اعتبارات را داشته باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار