معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: با وجود نامه‌نگاری و درخواست مکرر از مسئولان ارشد استان، قطب کنکور اردبیل تغییر نیافت.
کد خبر: ۴۵۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 04 July 2017

به گزارش تابناک اردبیل، علی ورودی تصریح کرد: پذیرش در کنکور بر اساس تقسیم‌بندی‌های بومی، استانی، ناحیه‌ای، قطبی و کشوری است.

وی افزود: استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در یک ناحیه مشترک و استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و همدان در یک قطب مشترک واقع هستند.

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان تأکید کرد: به دلیل دور بودن مسافت، عدم احساس آرامش و تفاوت‌های فرهنگی دانش آموزان اردبیلی علاقه به تحصیل در استان‌های هم قطب را ندارند.

ورودی متذکر شد: این موضوع یکی از عوامل کاهش رتبه کنکور استان و افزایش پشت‌کنکوری دانش آموزان در سال‌های اخیر بوده و ما به کررات از استاندار اردبیل، نمایندگان و امام جمعه درخواست کردیم که تغییر قطب را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه هیچ اقدامی در این خصوص از سوی مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش صورت نگرفته است، اضافه کرد: متأسفانه قطب کنکور به‌رغم تأکیدات تغییری ندارد.

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان تأکید کرد: درخواست استان تعریف قطب برای سه استان اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بود که البته مورد موافقت قرار نگرفته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار