رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همه مراکز درمانی و بیمارستانی استان ایلام برای ارائه خدمات رسانی به بیماران ناشی از گرما زدگی در آمادگی کامل قرار دارند.
کد خبر: ۴۴۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 29 June 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر علی دل پیشه اظهار کرد: در شهر ایلام بیمارستان مصطفی خمینی از آمادگی کامل برای پذیرش افراد گرما زده‌ احتمالی برخوردار است.
 
وی افزود: در مناطق جنوبی استان ایلام بویژه شهرستان های دهلران و مهران نیز بیمارستان‌ها در آماده باش کامل قرار دارند.
 
دکتر دل پیشه از شهروندان خواست از تردد غیر ضرور در ساعات گرم روز اجتناب کنند و برنامه‌های تفریحی و ضروری خود را به ساعات خنک و در صورت امکان شب موکول کنند.
 
وی برای جلوگیری از گرما زدگی به مردم توصیه کرد: در ساعات گرم روز سیستم‌های سرمایشی، نوشیدن مایعات خنک و کنترل فعالیت بدنی در طول روز را رعایت کنند و حتی‌الامکان از فعالیت بدنی در فضاهای آزاد و بدون سایه ‌بان اجتناب کنند.
 
دکتر دل پیشه علائم شایع گرمازدگی را تشنگی و تعریق، رنگ پریدگی و برافروختگی، نبض ضعیف، بیحالی، سرگیجه، تهوع و سردرد اعلام کرد و افزود: این افراد در صورت بروز چنین حالت‌هایی به مراکز درمانی مراجعه کنند.
 
 بنابر پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام دمای هوای استان ایلام نسبت به روزهای گذشته بین 6 تا هشت درجه افزایش می یابد و این افزایش دما تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد.
 
 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار