3میلیون تومان به حساب بیمارستان واریزکنید تا بیمارتان بستری شود!
هرچه التماس و درخواست کردیم فایده ای نداشت و به ما گفتند همینی که هست، اگر پول دارید امشب باید سه میلیون به حساب بیمارستان بریزید تا ما بیمارتان را برای بستری شدن به مرکز استان حرکت دهیم.
کد خبر: ۴۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 08 June 2015
به گزارش تابناک یزد، جمعه شب با یک پدیده بسیار جالب در شهرستان خاتم مواجه شدم که برایم در این دولت تازگی داشت و الا نمونه آن را قبلا زیاد در اخبار شنیده بودم.

بیمار من با 115 به درمانگاه مروست منتقل شد و پرسنل  درمانگاه مروست به دلیل اینکه نوع کار تخصصی است و از حوزه کار ما خارج است کاری انجام نمی شود و می گویند باید اعزام شود.

خوب سریع اعزام کنید؟ به ما دستور داده اند که فقط به بیمارستان شاه ولی اعزام کنیم و آنجا شبی یک تا سه میلیون باید بدهید ،دارید تا ببریم؟ مگر شما نباید به بیمارستان دولتی ببرید اخه طبیعی است که ما اینقدر پول نداریم مگر شما خودتان تو این مملکت زندگی نمی کنید ما یک روستایی ساده و فقیر هستیم و حتی پول نان هم نداریم.

متاسفانه همین که هست اگر پول دارید امشب باید سه میلیون به حساب بیمارستان بریزید تا ما حرکت بدهیم.

خلاصه سرتان را درد نیاورم هرچه التماس و درخواست کردیم فایده نداشت حتی گفتیم با ماشین خودمان ببریم؟  دکتر گفت این بیمار خونریزی می کند و بنده هیچ تضمینی نمی دهم که سالم به یزد برسد.

خوب چکار کنیم لااقل شما الان مریض من را حرکت دهید تا با این اتلاف وقت شما همین جا نمیرد در بیمارستان خودمان میدانیم مگر شما مسئول پول بیمارستان هم هستید؟  شما فعلا جان مریض مرا نجات بده.

 پرستار می آید و می گوید الان تماس گرفتند بیمارستان شاه ولی هم پذیرش نمی کند فقط و فقط مجیبیان هست آنجا هم همینطور است. اگر پول دارید ببیریم .متاسفانه گزینه دومی وجود نداشت یعنی یاپول داری یا الان باید مریضت همینجا بمیرد. ناچار شدم بپذیرم روز تعطیل است هیچ جا هم جواب نمی دهند. با چهار ساعت تاخیر و بدون انجام کوچکترین کاری برای مریضم ""فقط بعد از اصرار و التماس ما باند روی زخم را با اکراه عوض کردند" ما را به بیمارستان مجیبیان منتقل کردند و با کمال تعجب دیدم قضیه کاملا درست است و هنگام پذیرش گفتم "ببخشید خانوم مریض من در فاصله دویست کیلومتری شهر یزد داشت می مرد و چون چاره ای نداشتم و یا باید می مرد یا می آمدم اینجا. از سر اضطرار آمدم نمی شود ببریم یک جای دولتی ؟ با سوپر وایزر تماس گرفت و سوپروایزر با لحنی طلبکارانه و منت بار "آقا ما که با شما طی کرده بودیم چقدر تو چونه می زنی ، حالا میگویم ببرند بخش عمومی پولش کمتر شود."اینجا هم گزینه دومی نداشت. بیمارمن الان در بیمارستان مجیبیان یزد بستری است. و من احتمالا باید یا زمینم را بفروشم یا گاوم را یا تحمل هزار خفت و خواری از بانکی وام بگیرم تازه اول باید از یک نفر قرض کنم و بپردازم و الا مریضم گرو هست.راستی ،مهران مدیری عزیز بیا به جای دستت ،پایت را ببوسم که جانا سخن از زبان ما میگویی.مگر در حوزه پزشکی قرار نبود رنگ و نژاد و دین و مذهب و طبقه اجتماعی اولویت نباشد و جان بیمار در اولویت باشد. پس کو؟ مگر یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید طرح تحول نظام سلامت نبود؟؟ این طوری ؟؟؟؟؟؟ یادم به بیماران بدبخت و بیچاره ای افتاد به علت نداشتن پول در بیابان های اطراف رها می شدند، یادتان هست؟؟؟ خدا به داد آن مستضعفینی برسد که زبان دفاع از خود را ندارند.

  قسمتی از گفتگوی خبرنگار طنین خاتم با  آقای هاشمی همراه بیمار که بر حسب وظیفه رسانه ای آن را منتشر کردیم

بیماری که به گفته آقای هاشمی جمعه شب با مرگ دست و پنجه نرم می کرد و پرسنل بیمارستان تا از گرفتن پول مطمئن نشدن راضی به بستری کردن بیمار نشدند  .

در ادامه صحبت های دکتر موسوی رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاتم را میخوانید

با سلام و آرزوی تندرستی، شب گذشته بیمار آقای 33 ساله ساعت 20:17 توسط اورژانس 115 به مرکز دکتر علیم مروست منتقل شد که پس از انجام معاینات لازم توسط پزشک، با توجه به نیاز بیمار به ICU جهت هماهنگی لازم و رزرو تخت ICU با ستاد اورژانس های استان هماهنگ شد، که تخت خالی دربیمارستانهای دولتی موجود نبود و طبق هماهنگی با ستاد بیمارساعت 22به بیمارستان مجیبیان یزد منتقل شد. ضمنا علت تاخیر در اعزام هماهنگی ستاد با مترون بیمارستانها و رزرو تخت می باشد، طرح تحول سلامت در بیمارستانهای دولتی اجرا شده است.

سایت طنین خاتم:  با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند «کاری کنید بیمار جز درد و رنج بیماری اش، ناراحتی دیگری ‏نداشته باشد  می توان گفت در سالهای گذشته در عرصه پزشکی خدمات بسیار و پیشرفت های چشم گیری صورت گرفت اما متاسفانه فرمایشات رهبری آنچنان که در شان بیماران ما باشد هنوز اتفاق نیافتاده است‎.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار