حال اینکه عده ای حمله موشکی اخیر را ناشی از تصمیم رهبری و عده ای دیگر نیز آن را مصوبه شورای امنیت ملی کشور به ریاست رییس جمهور می دانند ،حرکت جدیدی است که اخیرا در فضای مجازی ورسانه ای کشور آغاز شده ودر همان مسیر پیش گفته رویارویی ،دوقطبی سازی و تضعیف منافع ملی کشور قرار گرفته است .
کد خبر: ۴۴۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷ 22 June 2017

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::مردم ایران در طول چند دهه اخیر و در بزنگا ه های تاریخی مهم، خالق شگفتی‌ها ی بزرگی شده‌اند که حقا خبره‌ترین و متبحر ترین تحلیل گران و کارشناسان سیاسی را در تحلیل این اتفاقات ناکا م گذاشته‌است.

شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی،عبور از پیچ های مهم و تاریخی نظیر توطئه‌های قومی ، ترورها و تحر یم ها ، جنگ هشت ساله و اینک رشد و توسعه چشمگیر کشور در فن‌آوری‌های نوین آن هم در سایه تحریم های هوشمند و همه جانبه و نهایتا عبور از پیج حساس تحریم‌ها از طریق مذاکره هوشمندانه ،تنهابخش های برجسته ومهمی‌ از شگفتی‌ سازی فرزندان این ملت محسوب می‌شوند که جز در سایه با هم بودن و اتحاد و هم بستگی ملی ،نمی تواند محقق شدن آنهارا به نظاره نشست.

این درحالیست که می‌توان حضور و مشارکت بی‌ نظیر ملت ایران در انتخابات های مختلف را که حتی نمونه آن در کشورهای مدعی مهد دمکراسی به ندرت یافت می شود ،به پازل موفقیت‌ها و شگفتی آفرین های این مردم افزود ، شگفتی هایی که می‌ توانند بزرگترین برگ برنده این کشور و نظام در مناسبات سیاسی فرهنگی و اجتماعی و حتی نظامی به حساب آمده و مهمتر از همه در انسجام بخشی در بین توده‌های مختلف مردم و حکومت با مردم در مواجهه با تهدیدات سخت و نرم مفید واقع شوند.

اما متاسفانه دامن زدن به بازیهای سیاسی وروشن تر بگوییم قدرت طلبی احزاب وجریانات سیاسی در کشور باعث شده است ،این مولفه های مهم وقوام دهنده منافع ملی نادیده انگاشته و برخوردهای قهرآمیز سیاسیون در مسیر به حاشیه راندن این دستاوردهای امنیت ساز قرار بگیرند .مهمتر اینکه  با مهندسی معکوس احزاب ،این مولفه ها در آستانه تبدیل شدن به عوامل ضد منافع ملی قرار گرفته اند.

در یکماه گذشته ،فضای سیاسی واجتماعی کشور متاثر از دو حادثه مهم سیاسی وامنیتی به سمت انسجام بخشی وکاهش شکاف بین توده ها و حکومت حرکت نمود ،موضوع مهمی که می توانست با بهره گیری از یک خصیصه بزرگ اخلاقی به معنای " گذشت " و چشم بستن بر لذت قدرت توسط جریانات سیاسی کشور و تغییر نگاه از جزیی نگری به  افق کلان تر یعنی "حفظ وتقویت منافع ملی کشور" به بزرگترین دستاورد سیاسی وامنیتی کشور مبدل شود.

دراتفاق مهم واثرگذار اول؛ برگزاری همزمان دو انتخابات مهم وسرنوشت ساز کشور با طراز بالای مشارکت مردمی ،توانست بعنوان مهمترین مولفه قدرت نرم کشور ،انسجام بخشی داخلی و اتحاد مردم ومسئولین در مواجهه با تهدیدات خارجی را رقم زند ،اما متاسفانه عده ای با دامن زدن به حواشی غیر معقول، آنهم بمنظور کوچک شماری وکم اهمیت تلقی دادن این پیروزی رقیب ، مغرضانه وهدفمند فرصت را مغتنم شمرده وخواسته ویا ناخواسته جبهه باز شده را بعنوان معبری برای تضعیف وحتی تهدید منافع ملی کشور به کار بستند .

در اتفاق تلخ دیگری ؛حادثه تروریستی اخیر در پایتخت و شهادت جمعی از هموطنانمان که توانست منشاء شکل گیری سطح بالایی از اتحاد و همبستگی بین جناحهای مختلف سیاسی کشور و توده های مختلف مردم ومسئولین  بشود ،باز همان  افراد وگروهها بیکار ننشسته وبا پیوند این اتفاق به برنامه های دولت و اتفاقات دهه شصت ،صحنه ای نامطلوب از رویا رویی مجازی در کشور و تخریب وتضعیف مدیران ارشد کشور را طراحی نمایند.

جالب تر اینکه در اجرای این صحنه های تلخ از ایجاد دو قطبی و دودستگی در کشور ،رد پای برخی نهادهای انقلابی و موثر در ساختار قدرت یافته می شود که عملا در مسیر دوقطبی سازی نهی شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت نموده که در این بین از مشابهت سازی هدفمند اتفاقات اخیر با حوادث اول انقلاب ،بوی خوشی به مشام نمی رسد.

د رحالیکه حرکت اخیر وهماهنگ یگان موشکی هوا وفضای سپاه با نهادهای امنیتی در نشانه گرفتن عوامل تروریستی در سوریه وانتقام خون شهدای حوادث تروریستی اخیر توانسته است احساس غرور ملی و اعتماد به نهادهای امنیتی کشور را دربین آحاد مردم ومسئولین دو چندان نماید ،باردیگر این اتفاق به صحنه رویارویی و دوقطبی سازی ها تبدیل شده و عده ای آگاهانه ویا ناآگاهانه در مسیر تحت شعاع قرار دادن این حرکت مهم و غرور آفرین قرار گرفته اند.

بر کسی پوشیده نیست که براساس قانون اساسی رهبری بعنوان شخص اول مملکت مسئولیت فرماندهی کل قوا را عهده دار است وبر اساس همین قانون اساسی ،رییس جمهور نیز بعنوان رییس شورای عالی امنیت ملی کشور در تصمیم گیری های امنیتی و اعلام جنگ وصلح بصورت مستقیم دخیل هستند .

حال اینکه عده ای حمله موشکی اخیر را ناشی از تصمیم رهبری و عده ای دیگر نیز آن را مصوبه شورای امنیت ملی کشور به ریاست رییس جمهور می دانند ،جبهه جدیدی است که اخیرا در فضای مجازی ورسانه ای کشور باز شده ودر همان مسیر پیش گفته رویارویی ،دوقطبی سازی و تضعیف منافع ملی کشور قرار گرفته است .

به هرحال باید پذیرفت که دستگاههای نظامی وامنیتی کشور منشاء اتفاق بزرگی شده اند که این روزها به سرفصل اخبار وتحلیلهای بزرگترین رسانه های جهان تبدیل شده است ،حال این تصمیم توسط رهبری گرفته شده یا رییس جمهور چه تفاوتی در نتیجه این عملیات می تواند داشته باشد سوالی است که دامن زنندگان به تضعیف وتخریب و دو قطبی سازی فضای منسجم کشور باید به آن پاسخ دهند ،موضوعی که در شرایط حساس کشور نه تنها زیبنده سیاسیون و نخبگان کشور نیست ،بلکه می تواند به افزایش شکاف و شکسته شدن انسجام ووحدت شکل گرفته در کشور بیانجامد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار