عضو هیئت مدیره انجمن ملی عسل ایران:
عضو هیئت مدیره انجمن ملی عسل ایران گفت:‌ جشنواره برداشت عسل تیرماه امسال در یکی از شهرهای استان اردبیل و هیر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 07 June 2015

به گزارش تسنیم، سیدفردین صفوی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت:‌ متاسفانه یکی از ضعف‌های استان در سال‌های گذشته نبود جشنواره برداشت عسل بوده که با برنامه‌ریزی‌های اساسی و در صورت حمایت سازمان جهاد کشاورزی این جشنواره در استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره برداشت عسل فرصتی متاسب برای معرفی و شناساندن عسل برند سبلان به تمام کشور و خاورمیانه است،گفت: این جشنواره می‌تواند تاثیرات بسزایی در افزایش صادرات عسل اردبیل به کشورهای منطقه داشته باشد.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل تصریح کرد: عسل‌فروشی‌های ورودی‌های شهر اردبیل با حمایت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران جمع‌آوری شده  وهم اکنون هیچ گونه عسل فروشی وردی شهر ر اردبی لدیده نمی‌شود.

صفوی از نظارت همه‌جانبه بر ورودی‌ها و خروجی‌های شهر برای جلوگیری از عسل‌فروشی‌های تقلبی خبر داد و افزود: در این راستا اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل به شکل 24 ساعته در حال نظارت بر ورودی‌ها و خروجی‌های شهر هستند.

وی بیان کرد: عسل اردبیل باید در نمایشگاه‌های مختلف استانی، کشوری و بین‌المللی به معرض نمایش گذاشته شود چرا که عسل می‌تواند به یکی از محصولات درآمدزا و صادراتی استان تبدیل شود.

عسل اردبیل تولید ملی می‌شود

عضو هیئت مدیره انجمن ملی عسل ایران اظهار کرد: با دریافت مجوز فروش عسل سبلان اردبیل در داروخانه‌های کشور، عسل اردبیل تولید ملی می‌شود.

صفوی با اشاره به اینکه عسل سبلان اردبیل خاصیت‌های درمانی بسیار مناسبی دارد، گفت: با تبدیل این محصول به تولید ملی جایگاه استان اردبیل در تولید عسل در کشور به مراتب افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اساسی استان راه‌اندازی اتحادیه عسل‌فروشان در اردبیل است، تصریح کرد: در صورت موافقت کمیسیون این اتحادیه در استان به زودی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی زنبورداران اردبیل بیان کرد: با راه‌اندازی اتحادیه عسل‌فروشان در اردبیل نظارت هه‌جانبه‌ای بر عسل‌فروشی‌های داخل شهر انجام می‌شود و تمام عسل فروشان در استان موظف به بسته‌بندی مناسب و استاندارد عسل می‌شوند.

صفوی از ایجاد ایستگاه و بازارچه عسل در بند الماس خبر داد و افزود:‌ در این بازارچه علاوه بر ارائه عسل ناب سبلان، گیاهان دارویی و برخی محصولات کشاورزی استان نیز در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار