مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان جنوبی از قرار گرفتن ۸ روستای استان در اجرای طرح ملی فاضلاب روستایی خبر داد.
کد خبر: ۴۴۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 18 June 2017
علی‌اکبر بسکابادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 179 میلیون یورو وام از طریق بانک توسعه اسلامی برای اجرای طرح فاضلاب 180 روستا در سطح کشور دریافت شده که سهم خراسان جنوبی از این تعداد 8 روستا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه این وام تخصیص یافته است گفت: سهم روستاهای خراسان جنوبی حدود 30 میلیارد تومان است.

وی گفت: دهک، چنشت، زول و مجتمع فاضلابی خانیک، یگی، مجد، موردستان و رقه 8 روستایی است که در اوایل تیر امسال عملیات نقشه‌‌برداری این طرح در آنها آغاز می‌شود.

بسکابادی با اشاره به اینکه این طرح عمدتاً به صورت پایلوت در کشور اجرا می‌شود گفت: با اتمام این طرح ضریب بهره‌مندی روستاهای کشور از شبکه‌های فاضلاب به بیش‌ از 3 درصد و در استان خراسان جنوبی به بیش‌از 5 درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان جنوبی افزود: در این طرح از شیوه‌های مدرن برای جمع‌آوری، تصفیه و بازچرخانی فاضلاب تصفیه شده برای بهره‌گیری امور کشاورزی و صنایع دستی روستایی استفاده می‌شود.

وی گفت: حداکثر زمان اتمام این طرح 18 ماه و 6 ماه دوره بهره‌برداری موقت است که برعهده پیمانکار گذاشته شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار