رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل از شناسایی 150 چهره سرآمد، زبده و خبره استان اردبیل در حوزه‌های مختلف علمی، تحقیقاتی و پژوهشی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 06 June 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین شایقی پیش از ظهر امروز در جلسه جمع‌بندی سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به اردبیل اظهار کرد: ما در این سفر تلاش کردیم تا چهره علمی و پیشرفت‌های این حوزه را با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و فناور به خوبی نمایان کنیم تا منابع و اعتبارات بیشتری را در این حوزه از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور دریافت کنیم.

وی ضرورت شناسایی و معرفی استعدادهای برتر علمی، تحقیقاتی و پژوهشی را یادآور شد و گفت: در دو سال اخیر بنیاد سعی کرده است تا گفتمان شناسایی و حمایت از نخبگان را به همراه توسعه مراکز علم و فناوری و حمایت همه‌جانبه از دانشگاه به نمایش بگذارد که در این راستا یک حرکت تاثیرگذار و مثبت رو به جلو را شاهد هستیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل از افزایش 50 درصدی شکل‌گیری و فعالیت مراکز رشد و علم و فناوری خبر داد و افزود: ما موفق شدیم سه کار گروه عسل، فرآورده‌های گیاهان دارویی، آب و محیط زیست را در تقویت توریسم مورد حمایت و توجه قرار دهیم.

شایقی تصریح کرد: باید در مسیری حرکت کنیم تا راهکارهای عملی در این راستا ارائه شده و زمینه یک تحول بنیادین نیز در حوزه‌هایی که استان اردبیل در آن وضعیت قرار دارد به وجود آید.

این مسئول از اخذ مجوز برای فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آنها خبر داد و یادآور شد: ما با برگزاری کارگاه‌هایی همچون بوت‌کن و همچنین آشنایی صاحبان شرکت‌های دانش بنیان با علوم و فنون جدید تلاشمان بر این بوده تا بخشی از نارسایی‌ها را با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی برطرف کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل احصای تولید کالاهای دانش بنیان و فروش آنها را با کیفیت و کمیت مناسب بیان کرد و ادامه داد: ما با همکاری آموزش و پرورش نسبت به برگزاری طرح دوست علمی در دو رشته شیمی و فیزیک و دروس پایه اقدام کردیم و نتایج خوبی را در کنار اجرای طرح شهاب در مدارس استان اردبیل گرفته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شایقی در پایان سخنان خود از شناسایی 150 زبده، خبره و سرآمد استانی خبر داد و عنوان کرد: ما در سفر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پیشنهاد کردیم تا در تقویت گیاهان دارویی و عسل کانون نخبگان در این حوزه شکل بگیرد و در کنار آن توسعه فضای علمی و کارگاه‌های مراکز رشد شکل واقعی‌‌تری را به خود گرفته و در این راستا بتوانیم حرکت‌های قابل قبول و موثری را انجام دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار