رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت از کسب رتبه برترشرکت پیشگامان توسعه علم این دانشگاه در سومین جشنواره نخبگان کشور از میان 400 شرکت دانش بنیان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 02 June 2015
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا جواهری در جمع خبرنگاران استانی و شهرستان تفت با تبریک این موفقیت و افتخار برای دانشگاه آزاد واحد تفت گفت:در این جشنواره که مورد بازدید رییس محترم جمهور قرار گرفت برگزیدگان رشته ها و فعالیتهای مختلف علمی-پژوهشی معرفی گردیدند.

وی افزود:در این مراسم شرکت دانش بنیان توسعه علم دانشگاه آزاد واحد تفت که تنها واحد شرکت کننده از استان یزد بود بعنوان واحد فناور برتر معرفی و دکتر حمیدرضا لایق مسئول واحد فناور این شرکت از آیت الله هاشمی رفسنجانی لوح تقدیر دریافت نمود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تفت با بیان اینکه این شرکت اولین شرکت به ثبت رسیده در سال 90 در بین دانشگاههای آزاد اسلامی منطقه می باشد گفت:شرکت دانش بنیان توسعه علم در راستای سیاست تبدیل علم به ثروت و تجاری سازی تاسیس شده و تاکنون در زمینه های طراحی و تولید مقاطع سرد فولاد نورد شده و محصولات بتن خشک فعالیت و محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه نموده است.

وی افزود:این دانشگاه درصدد است تا پا را از آموزش فراتر گذاشته و بصورت جهشی از آموزشی به کارآفرینی و از کارآفرینی به ثروت اندوزی برسد و و سیاست درآمدهای غیر شهریه ای را اجرا نماید.

جواهری افزود:این شرکت موفق شده است در یکسال گذشته از فروش محصولات علمی خود درآمدی بالغ بر 2.7 میلیارد تومان داشته باشد که با رقبای خود اختلاف درآمد بالایی داشته و اعتبار ما این است که می توانیم با سرمایه گذاری این دانشگاهها و شرکتها اقتصاد مقاومتی را عملیاتی نماییم.

وی با اشاره به موفقیتهای این دانشگاه در دوسال گذشته افزود:در این مدت 12 رشته کارشناسی ارشد و دکترا راه اندازی شده که رشته های کارشناسی ارشد منطبق با نیازهای جدی جامعه و بخش تحصیلات تکمیلی می باشد.

این مسئول افزود:اولین دکترای عمران در استان یزد در این دانشگاه راه اندازی شده که تنها مجموعه علمی است که 7 دانشجوی دکترای عمران پذیرفته و یافته های علمی آنها به درآمدزایی و سرمایه گذاری دانشگاه کمک بسیاری خواهد بود.

وی از نمایندگان مجلس نیز خواست تا به توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه های آزاد کمک نموده چرا که اگر ما به معنای واقعی بخواهیم قطع وابستگی به بیگانگان و بحث اقتصاد مقاومتی را داشته باشیم باید تحصیلات تکمیلی را توسعه و با تاسیس شرکتهای دانش بنیان از این نیروها برای بالابردن علم و تکنولوژی استفاده نماییم.

وی اخذ مجوز راه اندازی آزمایشگاه سازه و زلزله را که یکی از منحصر به فردترین آزمایشگاهها خواهد بود از افتخارات این دانشگاه عنوان کرد و گفت:فاز یک آن راه اندازی و فاز دوم آن نیز تا پایان سال راه اندازی خواهد شد و این مرکز می تواند مرجعی برای تحقیقات دانشجویان از استان و استانهای همجوار باشد.

وی راه اندازی بزرگترین تلسکوپ ایران با قطر 25 اینچ و سرمایه 1/6 میلیارد تومان را از موفقیتهای این دانشگاه برشمرد و گفت:این تلسکوپ هم برای تحقیق و پژوهش حرفه ای ها و هم برای آماتورها می تواند مرجع خوبی باشد.

دکتر حمیدرضا رونق مسئول واحد فناور شرکت دانش بنیان و از استادان سازه دانشگاه کوئینزلند استرالیا نیز از مزایای دستگاههای تولید اسکلتهای فولادی فوق سبک گزارش داد و گفت:با استفاده ازاین دستگاهها در ساختمان سازی،کف سازی،سیستم سنتی گچ کاری،آجر چینی،سیستم لوله کشی برق وکنتور لوله های آب خدف شده و قسمت عمده کار خشک سازی انجام می شود و این یعنی سرعت بالای کار.

وی بازیافت زباله ،تمیز بودن محیط کار،کاهش مصالح ساختمانی و مقاوم بودن را از دیگر مزایای این دستگاهها برشمرد و گفت:مردم می توانند از این دستگاهها استفاده نموده تا هم در مدت زمان کوتاهی ساختمان سازی نموده و هم ساختمان مقاوم و شیکی داشته باشند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت که میزبان سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس می باشد 2500 دانشجو دارد که 1500 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و بقیه در مقطع کارشناسی تحصیل می نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار