اما دراین بین باید بگوییم ،برخی از کاندیداها که در حوزه عملیات روانی وجنگ رسانه ای ،از دست بالاتری برخوردار بوده اند،حتی توانسته اند در برخی استانها، نظیر ایلام وشهرستانهای کوچک آن، بصورت مقطعی انشقاق هایی را ایجاد نمایند که عمدتامی تواند به همان موضوع چشم اندازی به قدرت و فرصت طلبی تعبیر شود.
کد خبر: ۴۲۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 10 May 2017

تابناک ایلام علی اصغراسدی::قدرت طلبی وچشم داشتن به جایگاه ورتبه های برتر شغلی ومالی و...به طور طبیعی در ذات هر انسانی نهفته است .شاید یکی از مهمترین دلایلی که در طول تاریخ ،انحطاط انسانها را رقم زده باشد ویا اینکه بهتر بگوییم او را از جایگاه انسانیت به معنای واقعی پایین کشیده ،همین خصایص پست ،قدرت طلبی و دنیا پرستی انسانها بوده است.

با مروری برتاریخ خلقت بشریت و از دورانی که زندگی اجتماعی ومدنی انسانها بر روی کره خاکی آغاز شد،همواره چشم دوزی به ثروت وقدرت وحسد ورزی ،هابیل ها وقابیلهای بیشماری را در مقابل همدیگر قرار داد وچه بسیار هابیلها که دراین راه به قربانگاه بی اخلاقی ،حسادت وطمع ورزی کشانیده شدند.

با گذشت زمان و تغییر ذائقه ها در قدرت طلبی ، طمع ورزی وچشم دوزی به ثروت وقدرت نیز به تبع آن دچار تغییر جدی شده و دراین دوران ،بیشترین تلفات از ناحیه خصایص زشت انسانی، نظیر نفاق ودورویی ،دروغگویی وپا گذاشتن بر صداقت و کرامت انسانها متوجه انسانهای می شود.

این زمانه ؛ انتخابات بجای اینکه فرصتی برای انتخاب و گزینش شایسته ازبین شایستگان و میدانی برای معرفی نخبگان به جامعه باشد ،به میدانی برای نخبه کشی و قربانی شایستگان و زحمت کشان وبرجستگان فکری وسیاسی کشور مبدل شده است .دراین عرصه بدترین خصایص انسانی مجالی برای ظهور وبروز پیدا کرده و قدرتمند انه در مسیر نابودی شخصیت وکرامت رقبا و دستیابی به منافع وقدرت وثروت قرار گرفته اند.

دراین برهه زمانی که در بحبوهه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم قرار گرفته ایم ،اوج آتشباری های غیر اخلاقی بمنظور نابودی رقبای سیاسی را از سوی شخص کاندیداها وعقبه پرتعداد آنها شاهدیم ،جالب اینجاست که هرکدام به نوعی سعی دارند به گذشته پر فراز ونشیب دیگری سرک کشیده و با سندیابی از لابلای پرونده های همدیگر در مصافی ناجوانمردانه رقیب را از چشم انداخته ویا به زیر بکشند!

د ر سویی دیگر داستان ،کاسبان قدرت وثروت صف کشیده ودر این آب وگل آلود شده ،از هروسیله ای برای ماهیگیری بهره می گیرند. راه اندازی ستادهای انتخاباتی غیر قانونی ،از ستادهای هواداران گرفته تا ستادهای مردمی ،تنها بخشی از این فرصت طلبی است .

عده ای که بدلیل چرخش قدرت در دست جناح ها سالهاست در گوشه ادرات جایی گرفته اند ،با نیم نگاهی به صندلی مدیریت و معاونت وحداقل ارتقاء جایگاه !به راه اندازی ستادهای متنوع رویی آورده ودر این راه نه تنها به هیچ صراطی مستقیم نیستند بلکه به هیچ قانوی ولو قانون انتخابات و دستورالعملهای درون سازمانی ستادهای انتخاباتی نیز تمکین نمی کنند.

کمی بالاتر هم وضع به همین منوال است اما قدری شورتر! برخی افراد و طیفهای سیاسی که احساس می کنند فلان کاندیدای ریاست جمهوری از اقبال بیشتری در این دور ه انتخابات برخوردار است ،تمام عزم خود را برای تحمیل خود به مجموعه انتخاباتیش جزم کرده اند ! وهرروز قارچ گونه رشد ستادهای انتخاباتی با اسم ورسم های جدیدی را ازمرکز تا آخرین نقطه شاهدیم .

اما دراین بین باید بگوییم ،برخی از کاندیداها که در حوزه عملیات روانی وجنگ رسانه ای ،از دست بالاتری برخوردار بوده اند،حتی توانسته اند در برخی استانها، نظیر ایلام وشهرستانهای کوچک آن، بصورت مقطعی انشقاق هایی را ایجاد نمایند که عمدتامی تواند به همان موضوع چشم اندازی به قدرت و فرصت طلبی تعبیر شود.

شنیده ها حاکیست بدنبال تاثیرگذاری عملیات روانی ستادهای تبلیغاتی در یکی از شهرستانهای بزرگ حوزه جنوبی استان ،بسیاری از افراد منتسب به جریان اصلاح طلب که اتفاقا در این جریان دارای سبقه روشن وطولانی می باشند، به ستاد کاندیداهای اصولگرایان مراجعه وحتی درخواست راه اندازی ستاد نموده اند. این عقب گرد روشن وپشت پا زدن به اعتقادات سیاسی یک جریان را نیز می توان تا حدودی در منفعت طلبی برخی افراد تعبیر کرد که بدلیل وادادگی و واهمه از سرنوشت سیاسی و شغلی خود ،حاضرند اعتقادات فکری خود را قربانی منافع ومطاع شخصی کنند.البته کمکهای مالی یک چهره برجسته سیاسی اصلاح طلبان استان به ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای اصولگرا را باید به پازل اقدامات عجیب این روزهای سیاسیون استان اضافه کرد.

به هرحال باید منتظر بود ودید تا پس از مناظره سوم وتا روزهای منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ،وروشن شدن سرنوشت برخی از کاندیداها ،اقدامات وبرنامه های فرصت طلبانه افراد وگروههای قدرت طلب در سبد کدامین کاندیدای خوش شانس ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار