فرماندار سیروان گفت: تمامی امکانات به منظور فراهم شدن بستر رقابت 244 داوطلب پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان پیش بینی شده است.
کد خبر: ۴۰۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 18 April 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛بهمن جلیلیان اظهار کرد: سیروان بر اساس سرشماری سال 1395 با 14 هزار و 440 نفر جمعیت معادل 2،5 درصد جمعیت استان ایلام و کم جمعیت ترین شهرستان در بین 10 شهرستان این استان است.
 
وی افزود: ۲۴۴ نفر در این شهرستان برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند که ۱۳ نفر آنها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ۲۳۱ نفر نیز در انتخابات شوراهای اسلامی روستا حضور دارند که از این تعداد ۲۱ نفر زن و ۲۲۳ نفر مرد هستند.
 
فرماندار سیروان یادآور شد: با توجه به اینکه انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بطور همزمان برگزار می شود در 49 نقطه این شهرستان صندوق جمع آوری رای انتخابات ریاست جمهوری دایر می شود که 45 صندوق ثابت و چهار صندوق نیز سیار خواهد بود.
 
به گفته وی، در برخی مناطق بدلیل نبود شرایط جمعیتی امکان برگزاری انتخابات شوراها نیست و این انتخابات نیز در 45 نقطه روستایی این شهرستان برگزار می شود.
 
جلیلیان تاکید کرد: 12 هزار تعرفه رای برای برگزاری هر یک از انتخابات در این شهرستان پیش بینی شده تا شاهد مشارکت تمامی افراد واجد شرایط در این همه پرسی ملی و همچنین محلی باشیم.
 
وی یادآور شد: 6 نقطه کور از نظر آنتن دهی بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در این شهرستان وجود دارد که با رایزنی با شرکت مخابرات استان در حال برطرف کردن مشکل این مناطق هستیم.
 
به گزارش تابناک ایلام، انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام برگزار می شود ولی فقط شورای شهر ایلام بدلیل داشتن جمعیتی بیش از 50 هزار نفر، هفت نفره خواهد بود و باقی شهرها شوراهای پنج نفره دارند.
 
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و
روستا روز جمعه 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.
 
دوره قبلی انتخابات یعنی چهارمین دوره انتخابات شوراها نیز همزمان با دوره یازدهم ریاست جمهوری در 24 خرداد سال 92 برگزار شد.
 
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار