سرهنگ رضا همتی زاده خبرداد ؛
سرپرست پلیس راه ایلام گفت : میزان تلفات جاده ای در استان ایلام حدود30 درصد در سال 95نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
کد خبر: ۴۰۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶ 12 April 2017
 
به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ رضا همتی زاده امروز جمع اصحاب رسانه،در خصوص وضعیت آمارتصادفات در جاده های استان گفت: 16درصد  کل تصادفات مربوط به محور ایلام - مهران و 12 درصدکل  تصادفات نیز مربوط  به حوزه  ایلام دره  شهر می باشد.

 وی در ادامه گفت :45درصد کل تصادفات در جاده  های استان به علت تخطی از سرعت مطمئنه رخ داده است.و 21درصد کل تصادفات به علت تجاوز به  چپ ووسبقت  غیر مجاز بوده است.

همتی زاده افزود:حدود  37درصد تصادفات  در مقطع خروجی و ورودی  شهر های استان  اتفاق افتاده و30درصد تصادفات نیز در بازده زمانی ساعت 16 الی 20به  وقوع پپوسته است .همچنین  50درصد تصادفات جرحی در استان  به صورت تک وسیله بوده ودر حالی که 75درصد تصادفات  مربوط به دستگاه های سواری می باشند.
 
 سرپرست پلیس راه ایلام  با اشاره به وضعیت راه  های استان اظهار کرد:در استان ایلام  هیچ  بزرگ راه  و آزاد راهی وجود ندارد و تمام  محورهای موصلاتی استان  جاده می باشند .تصادفات در این جاده ها به صورت رخ به رخ بوده  که متاسفانه منجر به فوت اشخاص میگردد.

به گفته سرهنگ همتی زاده ،از ابتدای اسفند ماه تا امروز گواهینامه ۴۰ راننده فاقد سلامت جسمی و روحی ضبط و صاحبان این گواهینامه ها به مرجع قضایی معرفی شده اند.

وی با اشاره به اجرای طرح سلامت رانندگان واخذ تست اعتیاد از آنها، تصریح کرد: رانندگان متخلفی که گواهینامه آن ها اخذ شده است به مدت شش ماه از رانندگی محروم شده اند.

سرهنگ همتی زاده با اشاره به فعال بودن چهار دوربین ثبت تخلف در سطح جاده های استان، گفت: در حال حاضر فعالیت های مقدماتی راه اندازی و نصب ۱۴دوربین دیگر در جاده های استان انجام شده و تا پایان سال ۱۸ دوربین ثبت تخلف در جاده های استان فعال خواهند بود.

ایشان یاد آورشد  :در بحث کنترل سرعت پلیس استان تمام توان خود را در این حوزه درسال جاری افزایش خواهد داد ودرحوزه سبقت های حادثه ساز که مورد  اهمیت است در دستور کار پلیس راه استان قرار می گیرد.
 
وی تاکید کرد:تخلفات حادثه ساز نقطه قرمز پلیس راه  خواهد بود و به این علت که بیشتر تصادفات منجر به فوت به دنبال انجام همین تخلفات می باشند.

سرپرست پلیس راه ایلام در پایان آموزش و فرهنگ سازی را مهمترین راهبرد کاهش حوادث رانندگان عنوان کرد ،گفت :تعامل  پلیس با اصحاب رسانه و مسئولین مربوطه  و مردم  باید در دستور کار قرار گیرد تا مانند سال  گذشته در حوزه کاهش تلفات رتبه نخست کشوری را برای  بار دیگر کسب کنیم.و ایشان از همراهی خوب اصحاب رسانه در این راستا تقدیر کرد./م

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار