سهیلا محمدی در گفتگو با تابناک:
دکترای روانشناسی گفت: بیشتر افرادی که برای درمان بیماری های جسمی به مراکز درمانی مراجعه می کنند بیماری آنان روانی یا ریشه در مشکلات روانی دارد.
کد خبر: ۴۰۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 11 April 2017
  سهیلا محمدی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت:برنامه ریزی منطقی برای زندگی، تفریح سالم، ورزش، سیر و سیاحت و معاشرت با خویشان در نشاط افراد موثر است و عوامل گفته شده فرد را در برابر تهاجم ناخوشایند و استرس محافظت می کند.

وی تصریح کرد: هزینه معالجه ی بیماران روانی بیش از سایر بیماری ها است، و آثار چنین بیماری هایی بر فرد، خانواده، بازده کار، افت تحصیلی، جرایم، اعتیاد، طلاق و....  از نشانه این گونه عوارض است.

این دکتر روانشناس با بیان اینکه درمان بیماری های روانی طولانی است، افزود: فرد بهتر است مشکلات خود را با خانواده مطرح کند و خانواده برای پیشگیری از اختلالات روانی با او رابطه ی صحیح و مناسبی را برقرار کنند.

محمدی به برخی از مشکلات دانش آموزان در مدرسه هم اشاره کرد و گفت:  لکنت زبان، کند ذهنی، ترس از مدرسه، گوشه گیری و‌افسردگی یا شیطنت بیش از حد دانش آموزان و رفتارهای نابهنجار نشانه های هشدار دهنده است که باید بررسی و ‌پیشگیری شود.

او‌ادامه داد: گاهی ممکن است نشانه ای از مشکلات روانی در افراد دیده نشود، اما به دلیل مشکلاتی مثل طلاق، مرگ عزیزان، خسارت مادی و اختلافات خانوادگی بروز عوارض روانی جدی وجود داشته باشد.

محمدی اظهار داشت:  برای انسان سازی باید به دو بعد جسمی و روحی توجه داشت،‌ چرا که توهین و تحقیر افراد موجب نا امنی و فرد احساس  مفید بودن  خود را در جامعه از دست می دهد، که با شناختن استعدادهای آنان زمینه ی رشد و شکوفایی او فراهم می شود.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار