معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: بر اساس آخرین سنجش ذرات گرد غبار از ایستگاه های سنجش آلودگی هم اکنون میزان غلظت ریزگردها در هوای ایلام، ایوان، مهران و دهلران یک و نیم برابر حد مجاز است.
کد خبر: ۴۰۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 09 April 2017
به گزارش تابناک ایلام  ؛علی طاهر سارایی  اظهار کرد:هوای شهرستان های ایلام، ایوان، مهران و دهلران به علت وجود ریزگردها و گرد و غبار موجود در هوا، روز یکشنبه در وضعیت هشدار قرار گرفت.
 
وی با بیان اینکه این توده از طرف بیابان های کشور عراق وارد آسمان استان ایلام شده است، افزود: وضعیت آلودگی در شهرستان مهران روندی کاهشی داشته اما در سایر شهرستان های درگیر این پدیده روند افزایشی یا پایدار را نشان می دهد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام تاکید کرد: وضعیت ذرات معلق در هوای سایر شهرستان های استان در حال حاضر عادی گزارش شده و هوای این مناطق در وضعیت سالم است.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ایلام هم در خصوص پیش بینی وضعیت هوای این استان گفت: به علت وزش باد در استان ایلام و کشور عراق احتمال شکل گیری توده های جدید ریزگردها در این کشور و ورود آنها به آسمان استان تا 24 ساعت آینده دور از انتظار نیست.

روز گذشته غلظت زیاد ریزگردها مدارس تمام مقاطع شهرستان مهران و مقطع ابتدایی شهرستان ایوان را به تعطیلی کشاند.

هوای استان ایلام سال گذشته 80 روز بخاطر ورود ریزگردها آلوده و ناسالم بود و این موضوع خسارت های بسیاری بر محیط زیست و سلامت مردم، درختان و حیوانات بر جای گذاشته است.
 
استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردهای عربی که از سمت کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور ما می شوند مواجه است و توده های ریزگردها در این سال های خسارت های زیادی را به استان ایلام وارد ساخته است.
 
هشت ایستگاه سنجش میزان ذرات معلق در هوای استان ایلام را اندازه گیری و ثبت می کند./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار