وزیر کشور در برنامه کاری سفریک روزه خود به استان کرمانشاه از پارک علم و فناوری بازدید کرد.
کد خبر: ۴۰۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷ 06 April 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، بهروز بادکو، رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه در جریان این بازدید افزود: اقتصاددانش بنیان بنا به تأکید مقام معظم رهبری، محور اساسی اقتصاد مقاومتی بنیان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: اشتغال دانش آموختگان و توسعه شرکت های دانش بنیان را از مهمترین اهداف پارک علم و فناوری است و با توجه به سابقه جهاد دانشگاهی، اولین مرکز رشد ما ده سال گذشته در جهاد دانشگاهی متولد شد وبعد از آن شورای برنامه‌ریزی مجوز پارک علم و فناوری را داد سپس دانشگاههای رازی و علوم پزشکی نیز مرکز رشد راه اندازی کردند.

بادکو تصریح کرد:در پنج شهرستان دارای مرکز رشد هستمو هدف ما این است که فاکتورهای مهم بحث اقتصاد دانش بنیان را محقق نماییم.

وی ابراز داشت:مراکز نوآوری با کمک استاندار در چهار هزار متر مربع در حال تجهیز است وحدودا یک میلیارد اعتبار جذب کنیم که فضای کارگاهی ایجاد کنیم.

بادکو با بیان اینکه مجوز اولین شتاب دهنده بخش خصوصی خارج از پایتخت در کرمانشاه اخذ شده، گفت: آزمایشگاه خدمات تخصصی باهمکاری شرکت هواوی دو میلیارد به ما تجهیزات دادندو از ده سال گذشته تاکنون ۱۰۶۰ نفر دانش آموخته به صورت مستقیم در پارک علم و فناوری کرمانشاه فعالیت داشتند.

به گفته این مسئول: از بین سی پارک علم و فناوری کشور پنج پارک فضای تملکی ندارند و ما نیز حتی یک متر فضای تملکی نداریم و همه امانی است و از بدو تاسیس ۴۷۰ شرکت داشتیم، سی شرکت فناور صنعت ساز داریم و چهار هزار سوله کارگاهی در حال تکمیل است و نود شرکت در حال تولید محصول تجاری به عراق و چند کشور دیگر هستند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار